هدف‌گذاری افزایش ظرفیت تولید کارخانه آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران به یک‌هزار تُن

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش تعاملات و تجارت با کشورهای حاشیه خزر گفت: تعدادی کشتی تجاری با همت این وزارتخانه خریداری و به ناوگان دریایی کشور اضافه می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، «سیدصولت مرتضوی» در حاشیه بازدید از کارخانه آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران، اضافه کرد: بنا داریم کارخانه آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران را به‌ظرفیت تولید یک‌هزار تُن برسانیم و این در حالی است که در سنوات گذشته ظرفیت تولید و بهره‌وری آن افزایش چشمگیری نداشته است.

وی، بازدید از کارخانه آنتی‌بیوتیک‌سازی را به منظور بررسی امکانات، توانمندی‌ها و رفع دغدغه‌ مسئولان عنوان کرد و گفت: قرار شد طرح جدید توسعه این کارخانه دارویی تهیه و پس از تأیید استانداری در ستاد وزارتخانه بررسی شود.

مرتضوی حضور در شورای اشتغال مازندران را از دیگر برنامه‌های این سفر بیان کرد و گفت: اشتغال ایجادشده در استان پایش و رصد می‌شود.

وزیر تعاون با اشاره به افزایش مراودات تجاری با کشور روسیه و کشورهای حاشیه خزر گفت: لازمه افزایش مبادلات تجاری توسعه ارتباطات دریایی، هوایی، ریلی و زمینی است و طبق توافق‌های صورت گرفته بنا است حمل‌ونقل دریایی در استان توسعه داده شود.

وی گفت: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران وابسته به وزارت کار تصمیم گرفت ناوگان دریایی خود را افزایش دهد و در این راستا چند فروند کشتی خریداری کرد که به‌زودی اضافه می‌شود و علاوه بر آن، چهار فروند کشتی نیز با بومی‌سازی تولید می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: قرار شد طرح توسعه کارخانه آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران تهیه و ارائه شود و در زمینه احداث مراکز درمانی تأمین اجتماعی نیز سازمان تأمین اجتماعی برنامه‌هایی در دستور کار دارد.

مرتضوی ادامه داد: مازاد تولید محصولات شرکت آنتی‌بیوتیک‌سازی نیز باید صادر شود.

وی، هنر مدیریت را استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای افزایش تولید عنوان کرد و افزود: مسئله دانش‌بنیان در سال‌های اخیر محور بیانات رهبری است و باید در اولویت قرار گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه ایران به لحاظ موقعیت جغرافیایی مزیت‌های فراوانی دارد، تصریح کرد: در بخش تولید محصولات دانش‌بنیان استراتژیک درمانی توفیقات مهمی را کسب کرده‌ایم.

مرتضوی افزود: ایران در حوزه دارو و درمانی حرف‌های زیادی برای گفتن در جهان دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایران اسلامی توانسته با کمک جوانان و نیروی انسانی کارآمد، قله‌های ترقی و مسیر پیشرفت را طی کند.

«سیداحمد موسوی» مدیرعامل شرکت آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران نیز در این نشست گفت: ۶۰ درصد آنتی‌بیوتیک کشور در این شرکت تولید می‌شود و تلاش داریم تا سال ۱۴۰۴ جزو بهترین‌ها باشیم.

وی از افزایش ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی ظرفیت تولید در این شرکت خبر داد و افزود: در سال گذشته ۸۲۳ میلیارد تومان فروش داشتیم که ۱۵۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

موسوی با اشاره به اینکه از سال ۹۶ این شرکت جزو مجموعه‌های دانش‌بنیان صنعتی شناخته شده است، اضافه کرد: تا پایان امسال چهار داروی جدید تولید و روانه بازار می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با هدف شرکت در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مازندران و همچنین آغاز عملیات ساخت دو فروند کشتی چندمنظوره ۳ هزار و ۵۰۰ تنی شرکت صنعتی دریایی ایران(صدرا) به مازندران سفر کرده است.

کد خبر: 58395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =