عملیات ساخت ۲ فروند کشتی چندمنظوره در شرکت صنعتی دریایی صدرا در بهشهر آغاز شد

عملیات ساخت ۲ فروند کشتی چندمنظوره سه هزار و ۵۰۰ تُنی شرکت صنعتی دریایی ایران(صدرا) امروز، جمعه ۱۹ اسفندماه با حضور «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، در ادامه سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان مازندران عملیات ساخت دو فروند کشتی چندمنظوره ۳ هزار و ۵۰۰ تُنی شرکت صنعتی دریایی ایران(صدرا) با حضور استاندار مازندران، فرمانده سپاه کربلای مازندران، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل سازمان کشتیرانی و مسئولان استانی و شهرستانی آغاز شد.

مرتضوی با بیان این‌که صنعت کشتی‌سازی در کشور بومی‌سازی شده است، گفت: طراحی و ساخت کشتی‌سازی ایران(صدرا) ظرفیت بزرگی برای کشور است.

وی اضافه کرد: ساخت دو فروند کشتی امروز شروع شده است که علاوه بر آن دو فروند کشتی رو_‌رو دیگر در دست طراحی است که ظرفیت را به ۱۲ هزار تن افزایش می‌دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: مزیت اجرای این طرح در منطقه به‌کارگیری یک‌هزار نفر از مهندسان و کارکنان ماهر بومی است.

وی با اشاره به ظرفیت به‌کارگیری نیروی انسانی در افق اجرای طرح گفت: یک‌هزار نفر در این طرح به‌کارگیری می‌شوند و امیدواریم مهندسان و نیروهای بومی منطقه از این ظرفیت طلایی بهره ببرند.

شرکت صنعتی دریایی ایران(صدرا) با داشتن ۴۴۵ نفر نیروی بیمه‌شده و ۹ پیمانکار جزء‌ ، کار ساخت و تعمیر سازه‌های دریایی را انجام می‌دهد.

این شرکت در حال حاضر تعمیر ۴ کشتی ایرانی و یک کشتی روسی و نوسازی یدک‌کش و شناور تفریحی را در حال اجرا دارد و پروژه نوسازی ۲ فروند شناور فله‌بر، ۲ فروند شناور رو_رو و یک فروند شناور لایروب را در دست اقدام دارد.

سیدصولت مرتضوی با هدف شرکت در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مازندران و همچنین آغاز عملیات ساخت دو فروند کشتی چندمنظوره ۳ هزار و ۵۰۰ تنی شرکت صنعتی دریایی ایران(صدرا) به مازندران سفر کرده است.

کد خبر: 58396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =