تعارض منافع در اعتبار بخشی مراکز دانشگاهی باید از میان برود

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان در پنل تخصصی همایش سراسری مدیران تامین اجتماعی گفت: این پنل بر آن است که علل و چالش‌های پیش روی سازمان تامین اجتماعی در  جلب رضایت حداکثری بیمه‌شدگان را بررسی کنیم . اینکه چرا به‌رغم هدف‌گذاری اسناد بالادستی ، بعضاً جلب رضایت بیمه‌شدگان با پستی و بلندی و کاستی‌هایی همراه است.

به گزارش خبرنگار آتیه آنلاین , امین با اشاره به اینکه چالش‌ها در سطوح پنجگانه‌ای احصا شده‌اند ادامه داد: چالش‌های پیش رو در سطوح حکمرانی، سازمانی، منطقه‌ای _ استانی و عملیاتی استخراج شده است و مرور آنها با هم در این همایش زمینه هم‌اندیشی و تدبیر در راستای حل مسائل را آسان‌تر می‌کند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان با اشاره ناترازی منابع و مصارف و شکاف درآمد _ هزینه‌ای اضافه کرد: حوزه درمان بیش از بخش‌های دیگر این مسئله را درک می‌کند که این چالش به حکمرانی ملی و از جمله بازنشستگی‌های پیش از موعد برمی‌گردد و همچنین نقض اصل چند جانبه‌گرایی نیز خود مسئله‌ای جدی است و باید برای تقویت جایگاه بیمه‌شدگان و کارفرمایان در اداره صندوق تامین اجتماعی تدبیر شود.

وی در ادامه بر لزوم تفکیک قوا و عدم دخالت در انتصابات و حاکمیت اصل شایسته‌سالاری تاکید کرد و افزود: باید عزم جدی‌تری برای مدیریت تعارض منافع به صورت ساختاری و قانونمند به منظور جلوگیری از فساد اداری شکل گیرد.

فخر در مرور چالش های با سطح حکمرانی بخش سلامت گفت : تجمیع نقش‌های تولید، تدارک خدمات، تامین مالی ( بیمه سلامت ) در وزارت بهداشت باید صورت گیرد ‌و همچنین تعارض منافع در اعتبار بخشی مراکز دانشگاهی توسط وزارت بهداشت نیز باید از میان برداشته شود.

فخر ادامه داد: سیاست‌گذاری نامناسب در مبحث تعرفه‌گذاری، نظام پرداخت گذشته‌نگر فعلی، نظام ارائه خدمات باز و تعارض بین سیاست‌ها با عملکرد از دیگر چالش‌های سطح حکمرانی سلامت است .

او در بیان چالش سطوح حکمرانی سازمانی گفت: مداخله بیشتر و موثر ستاد مرکزی در تدوین سیاست‌های کلان مرتبط کشور در برنامه هفتم سیاست‌های کلی تامین اجتماعی در بودجه ۱۴۰۲ ضرورتی انکارناپذیر است.

فخر بر تقویت آینده‌پژوهی و اتاق فکر در ساختار سازمانی برای رفع چالش‌های فراسازمانی تاکید کرد و افزود: به نظر می‌رسد توجه به تغییرات پیرامونی برای کسب آمادگی برای واکنش مناسب و به هنگام به آن تغییرات ضروری است و نظام ارجاع و پزشک خانواده باید با دقت و تمرکز بیشتری دنبال شود.

فخر با اشاره به رویکرد تمرکزگرایی در سازمان اضافه کرد: اصل تناسب اختیار و مسئولیت مشاغل سطوح محیطی سازمان را نقض کرده است.

او افزود : این رویکرد وظیفه‌گرایی را ترویج می‌کند و کارآمدی و پاسخگویی سطوح محیطی را تضعیف می‌کند بنابراین باید اصلاحاتی در این زمینه و همچنین بوروکراسی حاکم در سازمان به منظور تسهیل در فرایند واکنش به هنگام در برابر چالش‌ها، شرایط ویژه و بحران‌ها صورت گیرد.

همایش سراسری مدیران تامین اجتماعی امروز و فردا ( ۲۰ و ۲۱ اسفند) در سالن نگین غرب تهران برگزار می‌شود.

کد خبر: 58399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =