باید چرایی اجرانشدن سندهای راهبردی در سازمان تامین اجتماعی آسیب‌شناسی شود  

معاون اقتصادی سازمان تامین اجتماعی در همایش سراسری مدیران تامین اجتماعی گفت: باید چرایی عدم اجرای سند استراتژیکی و راهبردی در حوزه سرمایه‌گذاری‌ها آسیب‌شناسی شود و همزمان ورود به سرمایه‌گذاری‌های تخصصی  و دریافت مطالبات سازمان از دولت به صورت جدی دنبال و پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار آتیه آنلاین ، مصطفی سوری در پنل تخصصی پایداری منابع همایش سراسری مدیران تامین اجتماعی گفت: باید آسیب‌شناسی از چرایی عدم اجرا و پیاده‌سازی سندهای راهبردی و استراتژیکی در حوزه‌های مختلف سازمان تامین اجتماعی صورت گیرد.

معاون اقتصادی تامین اجتماعی در مرور مباحث مطرح شده در پنل اول افزود: در نشست تخصصی اول به صورت مشخص ضرورت و اهمیت سرمایه‌گذاری در تامین اجتماعی تبیین شد و راهکارهایی ارائه شد.

او با اشاره به صحبت های مدیرعامل شستا درباره تشکیل سازمان اقتصادی مستقل در مجموعه تامین اجتماعی افزود: ایشان بر تحول‌گرایی در ساختارها، حذف بروکراسی‌های پیچیده و ایجاد شفافیت ساختاری اداری و حرکت به سمت سهام داری و پرهیز از بنگاه داری تاکید کرد.

صوری بزرگتر شدن کیک سرمایه‌گذاری در حوزه تامین اجتماعی را یکی دیگر از مباحث مهم مطرح شده پنل خواند و افزود : اگرچه باید انتظار بازدهی واقعی‌تر شود از سوی دیگر باید برای دریافت مطالبات از دولت اقدام جدی و عاجلی صورت گیرد.

معاون اقتصادی سازمان تامین اجتماعی گفت: اگرچه مقاومت‌هایی در برابر ورود به سرمایه‌گذاری غیرتخصصی صورت می‌گیرد اما در نقطه مقابل باید برنامه‌ریزی برای ورود به سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در حوزه نفت، گاز و معادن بزرگتر انجام شود.

وی بر چابک‌سازی در حوزه اقتصادی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری تاکید کرد و گفت : باید تمامی شرکت‌های ماموریتی و غیر ماموریتی در راستای ایجاد تحول ساختاری و چابک‌سازی روندها و فرایندها حرکت کنند.

صوری در پایان تاکید کرد: اکنون در سایه گفتگو و هم اندیشی‌ها می‌توانیم با داشتن تجارب و اقدامات در گذشته و ارزیابی وضعیت کنونی، در آینده شاهد اجرای کامل و دقیق استراتژی‌ها و راهبردهای پیش‌برنده و توسعه‌بخش در حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصادی سازمان تامین اجتماعی باشیم.

پنل تخصصی پایداری منابع سازمان تامین اجتماعی ۲۰ اسفند ماه در سالن نگین غرب تهران برگزار شد.

کد خبر: 58409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =