آزمایش انعطاف‌پذیری بانک‌ها نسبت به حملات سایبری در اروپا

بانک مرکزی اروپا قصد دارد تا آزمایشی را درباره میزان انعطاف‌پذیری بانک‌های اروپایی نسبت به حملات سایبری و قطع دسترسی آنها به خدمات دهندگان خارجی راه‌اندازی کند.بانک مرکزی اروپا مدت‌هاست به بانک‌ها هشدار می‌دهد که نسبت به حملات سایبری بخصوص پس از تصویب یک سری تحریم‌های طولانی مدت علیه مسکو توسط اتحادیه اروپا، هوشیار باشند.

به گزارش آتیه آنلاین؛ رئیس نظارت بانک مرکزی اروپا، آندریا انریا، به یک روزنامه لیتوانیایی درباره قصد بانک مرکزی اروپا (ECB) برای آزمایش انعطاف‌پذیری سایبری بانک‌های برتر منطقه یورو گفت؛ به ویژه پس از افزایش شدید حملات سایبری و پس از شدت گرفتن درگیری‌ها در اوکراین این آزمایش برای آمادگی انجام می‌شود.

انریا درباره این برنامه گفت: «سال آینده ما یک تست استرس موضوعی را در مورد انعطاف‌پذیری سایبری راه‌اندازی می‌کنیم، که سعی می‌کند نحوه واکنش بانک‌ها به یک حمله سایبری موفقیت‌آمیز را آزمایش کند و پس از آن بازیابی سیستم اقتصادی را خواهیم سنجید».

بانک مرکزی اروپا مدت‌هاست به بانک‌ها هشدار می‌دهد که نسبت به حملات سایبری به‌ویژه پس از تصویب یک سری تحریم‌های طولانی مدت علیه مسکو توسط اتحادیه اروپا، هوشیار باشند.

البته در دوره اخیر حملات سایبری به بانک‌های اروپایی افزایش قابل توجهی داشته است. با این حال نمی‌توان این حملات را به هیچ منبع مشخصی نسبت داد. اما این یک واقعیت است که تعداد این حملات از زمان شروع جنگ در اوکراین افزایش یافته است.

انریا معتقد است که «بخشی از مشکل در این است که بانک‌ها برخی از زیرساخت‌های حیاتی فناوری اطلاعات خود را به ارائه دهندگان خارجی یا سایر نهادهای گروه خود برون سپاری می‌کنند تا برایشان صرفه بیشتری داشته باشد».

آسیب‌پذیری بانک‌ها در این است که می‌توان آنها را به سرعت از طرف خدمات دهنده مقابل، از جمله از طریق تحریم یا حمله سایبری قطع کرد. به همین دلیل انجام آزمایش انعطاف‌پذیری سایبری برای آنها ضروری است. گفتنی است که نتایج این آزمایش در اواسط سال ۲۰۲۴ منتشر خواهد شد، که نشان از برنامه‌ریزی طولانی مدت برای درگیری‌های اقتصادی در اروپا دارد.

کد خبر: 58421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =