۳۶ هزار و ۳۱۸ گلستانی صاحب شغل پایدار شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: سهمیه اشتغال سالجاری این استان ۳۱ هزار و ۳۱۰ نفر بود که تاکنون برای ۳۶ هزار و ۳۱۸ نفر از افراد جویای کار استان شغل ایجاد شد.

به گزارش آتیه آنلاین، حسینعلی خواجه‌مظفری امروز یکشنبه در مراسم تجلیل از ۲ کارآفرین برتر استانی از گنبدکاووس تعهد اشتغال امسال این شهرستان را ۵ هزار و ۸۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعهد تاکنون برای ۵ هزار و ۷۵۹ نفر معادل ۹۹.۵ درصد شغل ایجاد شده است.

وی با قدردانی از "احمد صمدی" مدیرعامل شرکت صنعت چوب شمال و "عبدالستار شکاری" مدیرعامل شرکت تعاونی خدمات بهاردشت خانواده به عنوان کارآفرینان برتر گلستانی فعال در گنبدکاووس، گفت: در مجموع ۳۱۰ نفر در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی از گلستان در چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر نام نویسی کردند که بر اساس شاخص‌های مورد نظر در نهایت ۲۸ نفر مجاز شناخته شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: از میان این ۲۸ نفر بر اساس شاخصه‌های مانند فعالیت‌های نوآورانه، رشد بالا در حجم معاملات و اشتغالزایی، استفاده از فناوری نوین، تبدیل فعالیت‌های سنتی به مدرن و خلق بازارهای جدید با نظر داوران در نهایت هشت نفر به عنوان برتر استانی انتخاب شدند.

خواجه‌مظفری با تاکید بر تلاش برای فعالیت‌های نوآورانه و تقویت رشته‌های کارآفرینی در مقاطع مختلف دانشگاهی و تربیت استادانی مناسب برای آموزش در این عرصه، بیان کرد: معنی کارآفرینی ایجاد راهبردی برای توسعه، اشتغالزایی با هدف تقویت رفاه عمومی همراه با شناخت فرصت‌های افزایش تولید است.

فرماندار گنبدکاووس هم در این مراسم گفت:‌ باید فرصت‌هایی که در شهرستان وجود دارد را شناسایی کنیم و از طرف دیگر با قدردانی از کارآفرینان باعث افزایش انگیزه برای جوانان شویم.

مهدی دهرویه افزود: گنبدکاووس ظرفیت‌های زیادی برای اشتغالزایی دارد که باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه حوزه اشتغال شرق استان گلستان و ایجاد منبع درآمدی برای مردم منطقه استفاده شود.

وی ایجاد اشتغال برای بیش از ۴۰۰ نفر توسط شرکت تعاونی خدمات بهاردشت و یا احیای دوباره واحد صنعتی در مرز ورشکستگی و ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ نفر توسط شرکت نئوپان را الگوی خوبی برای جوانان کارآفرین دانست و گفت: تلاش داریم بستر ایجاد تحول در حوزه کارآفرینی شهرستان فراهم شود.

شهرستان مرزی گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

کد خبر: 58426

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =