اقدامات اشتغال‌زا در استان‌های مرزی انجام می‌شود

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از انجام اقدامات گسترده در راستای اشتغال و معیشت مرزنشینان در ۱۶ استان مرزی کشور خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین، مرتضوی امروز یکشنبه ۲۰ اسفند در حاشیه دومین جلسه کمیته ملی تقویت کسب و کار و معیشت مرزنشینان بیان کرد: جلسه امروز در ارتباط با تقویت کسب و کار مرزنشینان بود که دستگاه‌های اجرایی مرتبط، کارهای صورت گرفته در این حوزه را گزارش دادند.

او با اشاره به اینکه کارهای بسیار خوبی در این راستا از جمله ایجاد و توسعه بازارچه‌های مرزی انجام شده است، افزود: مراودات استانداران و فرمانداران استانهای مرزی با استانهای همجوار در کشورهای همسایه وسیع تر شده و اشتغال مرزنشینان مورد توجه ویژه قرار گرفته و این بخش از اشتغال در جوار مرزها شکل گرفته است.

وزیر کار اضافه کرد: امیدواریم دستگاه‌های اجرایی در این حوزه با یاری یکدیگر حق مرزنشینان را در راستای اشتغال پایدار و ماندگار، بستر زندگی همراه با آرامش در کنار مرز با این اقدامات فراهم شود.

وی همچنین در ارتباط با روند تعیین دستمزد نیروی کار برای سال ۱۴۰۲ گفت: کمیته دستمزد نیروی کار تشکیل شده و نشست‌های چندجانبه‌ای در این راستا صورت گرفته است. نمایندگان دولت، کارفرمایان و کارگران در حال جمع‌بندی موارد مرتبط با دستمزد هستند.

مرتضوی با تاکید بر اینکه در حوزه بررسی‌های تعیین دستمزد جامعه کارگری نمایندگان شرکای اجتماعی حوزه کار براساس قانون در ارتباط با مسئله مزد به نتیجه خواهند رسید، بیان کرد: بررسی‌های حوزه مزد کارگران باید تا پایان سال به نتیجه برسد. با تکبه بر راهبرد سه‌جانبه‌گرایی در حوزه دستمزد کارگران، امیدواریم که نتیجه لازم در ارتباط با این موضوع روز دوشنبه هفته جاری حاصل شود.

وزیر کار دولت سیزدهم همچنین درباره جزییات اجرای طرح کالابرگ الکترونیک افزود: امیدواریم در آینده با مشوق‌هایی که در راستای اجرای طرح کالابرگ الکترونیک ایجاد خواهد شد، اقبال عمومی از این طرح افزایش یابد. ما براساس تکلیف قانونی و مصوبات مجلس شورای اسلامی در زمان مشخص بستر اجرای کالابرگ را فراهم کردیم. ما وظیفه گسترش سامانه در سراسر کشور را داریم.

او ادامه داد: سامانه رفاهی ایرانیان تکمیل شده و در حال حاضر استفاده‌های لازم از این سامانه در حال انجام است.

وی اضافه کرد: سال ۱۴۰۱ وعده رییس جمهوری در حوزه اشتغال عملیاتی شد و ما از مرز یک میلیون فرصت شغلی در سال گذشتیم و امیدواریم سال جدید رکورد جدیدی در این حوزه به ثبت برسانیم.

کد خبر: 58428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =