رشد بیمه‌شدگان جدید تأمین اجتماعی در ۲ سال اخیر بی‌سابقه بود

قدرت‌الله سعادتی، رئیس شعبه تأمین اجتماعی بروجرد گفت: رشد آمار بیمه‌شدگان جدید در راستای اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی و دیگر طرح‌های بیمه‌ای در دو سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

سعادتی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین افزود: مدیریت سازمان تأمین اجتماعی در دوره مدیریتی خود طرح‌های موثری برای افزایش شمار بیمه‌شدگان به اجرا گذاشت که تاکنون موفقیت‌هایی هم در این زمینه کسب کرده است.

او ادامه داد: افزایش شمار بیمه‌شدگان با آمار یک میلیون نفری در سال گذشته و هدف‌گذاری برای تحقق همین میزان بیمه‌شده جدید نشان از توجه مدیریت سازمان به موضوع تأمین به موقع منابع برای اجرای تعهدات سازمانی دارد.

به گفته وی، از آنجا که بخش عمده‌ای از منابع تأمین اجتماعی از محل وصول حق بیمه کارگران و بیمه‌شدگان تحت پوشش این سازمان تأمین می‌شود اجرای طرح‌های موفقی همچون بیمه فراگیر خانواده ایرانی در راستای تحقق عدالت اجتماعی و بیمه افراد فاقد بیمه سازمان را در این مسیر یاری خواهد کرد.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه تأمین اجتماعی بیش از ۴۵ میلیون نفر در قالب ۵۳ درصد جامعه را تحت پوشش دارد در راستای تعادل منابع و مصارف نیازمند افزایش شمار بیمه‌شدگان جدید برای ارائه خدمات به مستمری‌بگیران و بازنشستگان سازمان است.

سعادتی بیان کرد: اقدامات اخیر سازمان در راستای تعمیم و گسترش خدمات بیمه‌ای برای افراد فاقد بیمه بخش عمده‌ای از مشکلات را در راستای تأمین منابع حل خواهد کرد زیرا باید افزایش‌ها به گونه‌ای باشد که بتواند در تأمین مصارف سازمانی هم تأثیر جدی داشته باشد.

ارائه خدمات بهتر به بیمه‌شدگان با افزایش ورودی‌ها

رئیس شعبه تأمین اجتماعی بروجرد در ادامه درباره رشد بیمه‌شدگان سازمان از طریق طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی افزود: بیمه زنان خانه‌دار، دانشجویان، کارگران ساختمانی، رانندگان، قالیبافان و دیگران افراد فاقد هر نوع بیمه با استفاده از انواع بیمه‌های اختیاری و صاحبان حرف و مشاغل آزاد گام مهمی در راستای اهداف سازمان برداشته است.

وی ادامه داد: این اقدامات سازمان علاوه بر داشتن منافعی برای تأمین اجتماعی در راستای تأمین به موقع منابع برای رفاه حال بیمه‌شدگان جدید و استفاده از خدمات بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی در آینده تأثیرات فراوانی دارد.

او با تأکید بر این موضوع که رشد تعداد بیمه‌شدگان به عنوان یکی از اولویت‌ها و سیاست‌گذاری‌های تأمین اجتماعی برای تحقق اصل ۲۹ قانون اساسی است، گفت: با اجرای این برنامه‌های عملیاتی و کاربردی در راستای افزایش شمار افراد بیمه‌شده جدید علاوه بر ارائه خدمات به این افراد، در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به آنان با افزایش ورودی‌های سازمان موثر خواهد بود.

وی بیان کرد: اکنون تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر در راستای ارائه تعهدات کوتاه مدت و بلندمدت خود برنامه‌ها و اولویت‌هایی را هدف‌گذاری کرده است که یکی از این موضوعات پوشش خدمات بیمه‌ای به همه افراد فاقد بیمه است.

ارائه خدمات بیمه‌ای به برخی افراد فاقد بیمه پس از انقلاب

سعادتی افزود: در ۲ سال اخیر تعداد زیادی از افراد فاقد بیمه‌های اجتماعی جزء افراد بیمه‌شده محسوب شدند که در سنوات گذشته و قبل از انقلاب هیچ کدام از این افراد بیمه نبودند.

او اضافه کرد: در سنوات اخیر بیمه کارگران ساختمانی، باربران، قالیبافان، هنرمندان و نویسندگان و برخی دیگر از گروه‌های هدف را ارائه تسهیلات ویژه تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار گرفتند.

رئیس شعبه تأمین اجتماعی بروجرد ادامه داد: برخی افراد فاقد بیمه پس از انقلاب امکان دریافت خدمات بیمه‌های اجتماعی را پیدا کردند و امروز آمار ارائه خدمات به این گروه‌ها در تأمین اجتماعی در حال افزایش است.

به گفته وی، همچنین در بحث خدمات درمانی، سازمان تأمین اجتماعی به نیمی از جامعه در مراکز ملکی و بیمارستان‌ها و مراکز طرف قرارداد خدمات ارائه می‌دهد.

سعادتی اضافه کرد: امیدواریم با توجه ویژه کارفرمایان در راستای پرداخت به موقع مطالبات و حق بیمه کارگران تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی را در راستای ارائه تکالیف و وظایف قانونی خود همراهی و همکاری کنند.

کد خبر: 58432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =