۱۴ تشکل صنفی کارگری در عسلویه تشکیل شده است

بوشهر مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر رفع مشکلات کارگری در منطقه ویژه پارس را یکی از برنامه‌های مهم عنوان کرد و گفت: ۱۴ تشکل صنفی کارگری در این منطقه تشکیل شده و از کارفرمایان نیز خواسته‌ایم که تشکل خود را تشکیل دهند.

به گزارش آتیه آنلاین، مصدق کشاورزی امروز (یکشنبه) ۲۱ اسفند در مراسم معارفه مدیر واحد کار منطقه ویژه اقتصادی اظهار کرد: در استان بوشهر ۳۴۶ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی و ۲۳ هزار واحد کارگری داریم که تلاش می‌شود بهترین و بیشترین خدمات به این جامعه ارائه شود.

وی حمایت از تولید اشتغال و توسعه بهره‌وری را یک ضرورت دانست و اضافه کرد: رسیدگی به سه هزار و ۴۰۰ پرونده حل اختلاف بین کارگر و کارفرما و چهار تا پنج هزار پرونده مشاغل سخت و زیان‌آور در دستور کار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از امضای یک تفاهم همکاری با دانشگاه علمی و کاربردی خبر داد و بیان کرد: تامین نیروی تخصصی مورد نیاز صنایع از برنامه‌های مهم در استان است.

وی سهمیه اشتغال امسال استان بوشهر را ۲۱ هزار و ۴۰۰ نفر عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون بیش از ۲۷ هزار شغل در سامانه رصد ثبت شده که نشان‌دهنده افزایش ۲۵ درصدی است.

کشاورزی به عقب‌افتادگی تاریخی استان بوشهر در زمینه مهارت‌آموزی اشاره کرد و گفت: باید فرهنگ مهارت‌آموزی در استان بوشهر نهادینه شود. فقط ۳۲ درصد دانش‌آموزان استان در هنرستان‌ها و مراکز کار و دانش تحصیل می‌کنند.

وی توسعه کارورزی را از دیگر برنامه‌های مهم دانست و اضافه کرد: از کارفرمایان درخواست داریم که زمینه آموزش کارجویان در محیط واقعی کار را فراهم کنند.

در مراسمی با حضور مشاور معاون روابط کار وزیر و مسئول هماهنگی امور مناطق آزاد و ویژه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، محسن سلیمانی به عنوان مدیر واحد کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی بوشهر معارفه و از خدمات یوسف صداقت مدیر پیشین واحد کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی بوشهر تقدیر شد.

کد خبر: 58436

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =