تفاهم نامه همیار دانش بنیان در استان البرز منعقد شد

تفاهم نامه همیار دانش‌بنیان، رونمایی از درگاه واحد و دائمی رفع موانع توسعه شرکت های دانش بنیان، خلاق و فناور در کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی به امضا رسید.

به گزارش آتیه آنلاین، آیین امضاء تفاهم نامه همکاری همیار دانش بنیان به منظور رفع موانع اشتغالزایی و نوآوری سازمانی با حضور علیرضا عباسی نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، صدری مهر دستیار ویژه معاون علمی و فناوری رییس جمهور، عبدالله دارایی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و مدیران کل بهزیستی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، سازمان صنعت معدن تجارت، بنیاد نخبگان استان و سازمان بسیج سازندگی، سازمان اقتصاد و دارایی، کمیته امداد امام خمینی ره، محیط زیست استان و جمعی از مدیران، پژوهشگران و کارفرینان در محل کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز برگزار شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: در برنامه ای که به کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز تشکیل شد، مقرر شد اقداماتی چون ایجاد دبیرخانه دائمی همیار دانش بنیان در کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز و ایجاد درگاه دائمی همیار دانش بنیان جهت رسیدگی به مشکلات کسب و کارهای دانش بنیان و خلاق و فناوری استان توسط کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز پیگیری شود.

وی افزود: همچنین اتصال سازمان‌ها به پنل همیار دانش‌بنیان و پیگیری امور مربوطه از طریق آن و حضور مستمر سازمان ها در جلسات همیار دانش بنیان از اهداف این اقدام شایسته است.
دارایی در ادامه گفت: در این تفاهم نامه مقرر شد در راستای کمک به رفع موانع تولید و تسهیل دریافت مجوزهای ساخت تولید و صدور مجوز تعاونی مجموعه های دانش بنیان و کمک به اشتغالزایی مجموعه های خلاق و نوآور اقدام شود.

وی ادامه داد: حذف بروکراسی های زائد اداری و احصا و انتشار نیازهای فناورانه سازمان در راستای ایجاد بازارهای پایدار برای محصولات دانش بنیان و حمایت های مادی و معنوی از محصولات و خدمات دانش بنیان خلاق و فناورانه و حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان و خلاق نیز از دیگر اهداف این طرح باشد.

دارایی در بخش دیگری از گفتگوی خود افزود: کاهش و حذف هزینه های اخذ مجوز در راستای حمایت از افزایش تولید شرکت های دانش بنیان و اخلاق و عمل به قوانین ملی حمایتی از این شرکت ها در ذیل این برنامه دنبال شود.

کد خبر: 58437

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =