امکان پرداخت سالیانه حق بیمه در صندوق بیمه اجتماعی فراهم است

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان گفت: افرادی که تحت پوشش این صندوق می شوند می توانند به دلخواه، حق بیمه خود را سالانه و یکجا واریز کنند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ خداداد اولیایی با بیان این خبر افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در راستای فرامین امامین انقلاب و بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی که دولت مکلف است بیمه را برای آحاد جامعه فراهم کند، ایجاد شده است.
وی ادامه داد: بر این اساس روستاییان، عشایر، ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر می‌توانند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، بهره مند شوند.
سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان در خصوص نقل و انتقال بیمه شدگان سایر صندوق‌های بیمه‌ای به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، گفت: بر اساس قوانین، سوابق بیمه شدگان سایر صندوق‌ها می‌تواند به صندوق روستاییان انتقال پیدا کنند.
اولیایی افزود: در صندوق بیمه اجتماعی، روستاییان، کشاورزان و عشایر، دولت کارفرمای مشمولین این صندوق است و بر همین اساس دوسوم از حق بیمه افراد توسط دولت پرداخت می‌شود و بیمه‌شدگان صندوق تنها یک سوم از حق بیمه خود را پرداخت خواهند کرد.
وی داشتن حداقل ۱۸ سال سن و حداکثر ۵۰ سال، سکونت در مناطق روستایی و عشایری و شهرهای زیر بیست هزار نفر، اشتغال در حوزه صنابع دستی و هنرهای سنتی، اشتغال در مشاغل زنبورداری، بافندگانی قالیبافی، فرشبافی، گلیم و جاجیم بافی، رانندگان حمل بار و مسافران بین شهر و کارکنان مراکز و شرکت های وابسته به سازمان مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و نظام دامپزشکی را از شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بر شمرد.
سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اظهار داشت: پرداخت مستمری بازنشستگی، پرداخت مستمری از کارافتادگی و پرداخت مستمری به بازماندگان از خدمات این صندوق است.
اولیایی در خصوص خدمات درمانی صندوق بیمه اجتماعی نیز یادآور شد: بخش درمان بر اساس آئین نامه بر عهده سازمان بیمه سلامت است و این سازمان موظف است خدمات درمانی را برای روستاییان، عشایر و کشاورزان فراهم کند.
وی در پایان گفت: شهروندان سیستانی و بلوچستانی که تمایل به استفاده از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر دارند می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و نام نویسی به دفاتر کارگزاری صندوق و یا فرمانداری، بخشداری و دهیاری ها مراجعه کنند.

کد خبر: 58439

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =