بازدید وزیر کار از شرکت‌های تعاونی پرورش ماهیان خاویاری قره‌برون جویبار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار مازندران با همراهی برخی مدیران و مسئولین ملّی، استانی و شهرستانی از بزرگترین مرکز پرورش ماهیان خاویاری کشور در شهرستان جویبار استان مازندران بازدید کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران، «سیدصولت مرتضوی» در جریان بازدید از مراحل مختلف پرورش ماهیان خاویاری قره‌برون با مسئولان این مرکز هم گفت‌وگو کرد.

«اسحاق اسلامی» مدیرعامل شرکت‌ تعاونی قره‌برون در این بازدید به آغاز فعالیت این شرکت به‌عنوان مرکز پرورش ماهی در سال ۱۳۸۱ اشاره کرد و گفت: این شرکت از سال ۱۳۸۵ فعالیتش را به صورت تخصصی به پرورش ماهیان خاویاری و تولید خاویار اختصاص داد.

اسلامی افزود: این مرکز در زمینی به وسعت ۵۰ هزار مترمربع با ۹۶ استخر پرورش ماهی فعالیت دارد و برای ۲۰۰ نفر ایجاد شغل کرده است.

وی اضافه کرد: در کنار حمایت از پرورش ماهیان خاویاری، خروجی بسیاری از این فعالیت‌های زیرساختی انجام‌شده در صنعت شیلات مازندران در یک‌سال گذشته را می‌توان در صادرات فرآورده‌های شیلاتی به کشورهای همسایه جست‌وجو کرد.

«قاسم کریم‌زاده» مدیرکل شیلات مازندران نیز در حاشیه این بازدید به رتبه نخست مازندران با تولید سالانه ۱۰۴ هزار تُن انواع گونه‌های ماهیان دریایی و پرورشی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: فعالیت ۵۸ واحد فرآوری محصولات شیلاتی با تولید حدود ۱۲ هزار تُن، اقتصاد شیلاتی استان را دوچندان کرده است.

وی با ذکر این نکته که صادرات و توسعه بازار محصولات شیلاتی همواره عامل رونق اقتصادی استان مازندران و کشور است، افزود: به طور متوسط ۵۰ درصد از صادرات آبزیان استان را ماهیان گرم‌آبی، ۴۰ درصد خوراک آبزیان و ۱۰ درصد نیز ماهیان خاویاری تشکل می‌دهد.

مدیرکل شیلات مازندران متوسط ارزش محصولات شیلاتی این استان را پنج هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: علاوه بر این سالانه حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون دلار از محل تولیدات شیلاتی ارز وارد کشور می‌شود.

سیدصولت مرتضوی با هدف شرکت در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مازندران و همچنین آغاز عملیات ساخت دو فروند کشتی چندمنظوره ۳ هزار و ۵۰۰ تنی شرکت صنعتی دریایی ایران(صدرا) به مازندران سفر کرده است.

کد خبر: 58440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =