۳۰ تعاونی مشکل دار در استان زنجان شناسایی شد

 رئیس اداره نظارت بر تعاونی های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زنجان از شناسایی ۳۰ تعاونی مشکل دار در استان خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، فیروز معتمدی مهمترین چالش ها و مشکلات پیش روی توسعه بخش تعاونی را ترویج نشدن فرهنگ تعاون در سطح جامعه دانست و گفت: وقتی سخن از نقش ۲۵ درصدی بخش تعاونی در اقتصاد کشور به میان می آید، باید همه دستگاه های اجرایی و سازمان های مسئول به وظیفه خود عمل کنند.
معتمدی گفت: در قانون بخش تعاونی، وظایف مهمی بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و سایر دستگاه ها در جهت ترویج و نهادینه کردن فرهنگ تعاون و توسعه اقتصاد تعاونی تعیین شده است.

وی ادامه داد: وقتی سخن از نقش ۲۵ درصدی بخش تعاونی در اقتصاد کشور به میان می آید، بایستی همه دستگاه های اجرایی و سازمان های مسئول به وظیفه خود عمل کنند. که اگرچه در حال حاضر هماهنگی های خوبی با دستگاه های مذکور شکل گرفته است اما متأسفانه در سال های گذشته دستگاه های ذیربط به وظایف خود به درستی عمل نکرده اند.
این مسوول اضافه کرد: همچنین تمام دستگاه های اجرایی باید حداقل ۲۵ درصد از فعالیت ها، امکانات و تسهیلات خود را در بخش کشاورزی، صنعت، معدن، خدمات، تسهیلات و امکانات به اقتصاد بخش تعاونی اختصاص دهند که با وجود خلاهای قانونی و ضعف در ضمانت ها، پیگیری ها در این خصوص در حال انجام است.
رئیس اداره نظارت بر تعاونی های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: اگر همه سازمان ها، نهادها و دستگاه های دولتی به وظایف محوله قانونی خود عمل کنند، قطعاً اقتصاد تعاونی جایگاه خود را در جامعه پیدا خواهد کرد.
معتمدی در پایان گفت: به عنوان نمونه به استناد تبصره (یک) ذیل ماده (۳۳) آیین نامه اجرایی قانون بخش تعاونی، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است کالاهای اساسی و اجناس ضروری و مورد نیاز کارکنان دولت و کارگران کشور را تا حد امکان از طریق تعاونی های مصرف مربوط در اختیار آنان قرار دهد همچنین طبق ماده (۳۴) آیین نامه قانون تعاون، بخش تعاونی در معاملات دولتی با رعایت قوانین و مقررات مربوط اولویت دارد.

کد خبر: 58441

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =