اقلیم مازندران، سرمایه‌زا و ثروت‌آفرین است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اقلیم مازندران، سرمایه‌زا و ثروت‌آفرین دانست و گفت: اقتصاد دریاپایه و معدن‌پایه در خطه مازندران مزیت بی‌نظیری است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران، «سیدصولت مرتضوی» در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت ۲ فروند کشتی چندمنظوره در شرکت صنعتی دریایی ایران(صدرا) در بهشهر با بیان این‌که ‎نزدیکی مازندران به استان‌های بزرگ کشور، همسایگی با کشورهای حاشیه دریای خزر و همچنین وجود بنادر بزرگ در شمال را از ظرفیت‌های توسعه ملّی دانست و اضافه کرد: کارآفرینی با شرکت‌های دانش‌بنیان و بهره‌وری در واحدهای تولیدی و صنعتی استان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این‌که اگرچه شرق مازندران با مشکلات بیکاری مواجه است، اما در مجموع وضعیت کار و اشتغال مازندران مطلوب است، گفت: اقتصاد دانش‌بنیان ستون فقرات هر کشوری است و مزیت آن رقابت‌پذیری با دنیا است.

وزیر کار با توضیح این‌که امروز جوانان این مرزبوم آستین همت را بالا زدند و خوش درخشیدند، گفت: کاغذبازی‌های اداری در کشور سبب‌شده تا ایده‌های جوانان لایق و شایسته ایرانی به پدیده تبدیل نشود.

وی، آغاز عملیات ساخت کشتی‌سازی در شرکت صنعتی دریایی‌(صدرا) را در راستای منویات رهبر انقلاب برای تقویت اقتصاد دریاپایه دانست و بیان داشت: امروز بسیاری از مسائل و موانع برداشته شده است، دست‌ نیاز همسایگان برای همکاری به سمت ما درازتر شد و باید در این زمینه تلاش و توجه بیشتری داشته باشیم.

مرتضوی گفت: با توسعه واحدهای تولیدی اشتغال کشور حل می‌شود و توسعه حمل‌ونقل دریایی نقش مهمی در حل معضل بیکاری در حوزه نخبگان، مهندسان و کارگران ماهر دارد.

وزیر کار با بیان اینکه صنعت کشتی‌سازی در کشور بومی‌سازی شده است، اضافه کرد: طراحی و ساخت کشتی‌سازی ایران(صدرا) ظرفیت بزرگی برای کشور است.

وی ادامه داد: ساخت ۲ فروند کشتی امروز آغاز شده و علاوه بر این دو کشتی، دو فروند کشتی دیگر نیز در دست طراحی است که ظرفیت را به ۱۲ هزار تُن افزایش می‌دهد.

مرتضوی افزود: مزیت اجرای این طرح در منطقه، به‌کارگیری یک‌هزار نفر از مهندسان و کارکنان ماهر بومی است.

وی همراهی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با دولت را مطلوب توصیف کرد و گفت: این‌که مطالبه مردم با همت دولت و مجلس به درستی در حال پیگیری و حل‌ و فصل‌شدن است، نقطه قوت این دولت محسوب می‌شود.

عملیات ساخت ۲ فروند کشتی چندمنظوره سه هزار و ۵۰۰ تنی شرکت صنعتی دریایی ایران‌(صدرا) امروز جمعه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و استاندار مازندران آغاز شد.

کد خبر: 58442

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =