افزایش ۲۵ درصدی نرخ بلیت مترو در سال آینده

اعضای شورای شهر تهران امروز بررسی لایحه نرخ بهای خدمات در سال ۱۴۰۲ در بخش حمل و نقل عمومی را روی میز بررسی قرار دادند و در نهایت با افزایش ۲۵ درصدی نرخ بلیت مترو برای سال آینده موافقت کردند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، جعفر تشکری‌هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ و نقل شورای شهر تهران در جریان بررسی این لایحه با بیان اینکه بر اساس این لایحه نرخ‌ها از اول اردیبهشت ۱۴۰۲ عملیاتی می‌شود، گفت: مدل نرخ‌گذاری در مترو اینگونه است که یک ورودی برای مسافران پیش‌بینی می‌شود و براساس کیلومتر پیمایش کرایه تعیین می‌شود که در این مدل برای ساعات پیک و غیرپیک مبالغ متفاوت است و همچنین مبالغ کرایه برای افرادی که بلیت را به صورت حضوری و یا الکترونیک می‌خرند نیز متفاوت است. بر این اساس اگر شهروندان بلیت مترو را از سامانه «تهران من» و یا دیگر سامانه‌های الکترونیک خریداری کنند ۱۰ درصد از مبلغ کلی بلیت کم می‌شود و اگر مسافر در ساعت غیرپیک سفر داشته باشد ۱۵ درصد مبلغ کرایه کاهش می‌یابد.

تشکری‌هاشمی با بیان اینکه بر این اساس اگر افراد در ساعت غیرپیک و به صورت الکترونیکی بلیت تهیه کنند مبلغ پایه ۲ هزار و ۲۹۵ تومان خواهد بود و اگر در ساعت پیک و به صورت الکترونیک بلیت خریداری کنند مبلغ ۲ هزار و ۷۰۰ تومان خواهد بود، افزود: چنانچه مسافران بلیت را در ساعت غیر پیک و به صورت حضوری بلیت خریداری کنند بلیت ۲ هزار و ۵۵۰ تومان خواهد بود؛ اما اگر در ساعت پیک و به صورت حضوری خرید کنند مبلغ ۳ هزار تومان خواهد بود.

وی اضافه کرد: بر این اساس مبلغ ورودی مترو از حداقل ۲ هزار و ۲۰۰ تومان تا حداکثر ۳ هزار تومان خواهد بود و به ازای هر کیلومتر مسافت نیز ۲۰۰ ریال به مبلغ پایه اضافه می‌شود که البته تا دو کیلومتر اول رایگان است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: برای خط ۵ نیز حداقل مبلغ ورودی ۳ هزار و ۲۱۳ تومان خواهد بود که در صورت خرید پشت باجه و در اوج سفرها این مبلغ تا حداکثر ۴ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش می‌یابد. البته دقت داشته باشید که این ماکسیمم هزینه برای سفر در ۳۴ کیلومتر مترو است. در حالیکه یک مسافری که از حومه وارد تهران می‌شود حداقل ۸۰ کیلومتر مسافت طی می‌کند.

تشکری هاشمی افزود: براین اساس به طور میانگین قیمت بلیت مترو نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد افزایش داشته و از آنجایی که نرخ تورم ۴۶ درصد تعیین شده است این افزایش نرخ کمتر از نرخ تورم است.

کد خبر: 58447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =