بورس تهران ریخت

بورس تهران در معاملات روز یکشنبه «بیست و یکم اسفند» با کاهش بیش از ۳۳ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در دومین روز هفته جاری، شاخص کل بورس با بیش از ۳۳ هزار واحد کاهش تا رقم یک میلیون و ۷۸۳ هزار واحد افت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۹.۶۱۰ واحد کاهش یافت و در رقم ۵۳۹ هزار و ۶۴۹ واحد ایستاد.

در این بازار ۵۵۶ هزار معامله به ارزش ۱۲۵ هزار و ۸۰۱ میلیارد ریال انجام شد. همچنین دیروز نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌ گذاری تامین اجتماعی و معدنی و صنعتی گلگهر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند.

از سویی روز جاری شاخص فرابورس هم با ۳۶۵ واحد کاهش در رقم ۲۲ هزار و ۷۱۸ واحد ایستاد. در این بازار ۳۳۳ هزار معامله به ارزش ۳۱۹ هزار و ۸۲۲ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان و آهن و فولاد غدیر ایرانیان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با افت ۱.۶۰۰ میلیارد تومانی نسبت به دیروز، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۶ هزار میلیارد تومان رسید. حقیقی ها نیز ۸۲۷ میلیارد تومان پول از سهام و حق تقدم خارج کردند و تا به اینجا تراز منفی ۳۳۸ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

از سویی امروز بازار بیشتر در مدار منفی‌ها معامله شد و با وجود اینکه فروشنده‌ها توان صف فروش کردن سهم‌ها را نداشتند، ولی خریداران هم از قدرت بالایی برای حرکت دادن سهم ها به سمت مثبت‌ها برخوردار نبودند. حال باید دید در این چند روز باقیمانده تا پایان سال بورس چه سمت و سویی پیدا خواهد کرد.

کد خبر: 58452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =