سال مالی بد برای بیمه‌ها در ایالات متحده آمریکا

به گزارش یکی از بزرگترین آژانس‌های رتبه‌بندی اعتبارات در آمریکا، سال ۲۰۲۲ برای بیمه‌گران بخش «خسارات شخصی» بدترین سال مالی دهه اخیر بوده است. در این میان خسارت فجایع طبیعی با ۹۰ میلیارد دلار از بزرگترین دلایل افزایش بازپرداخت خسارت به بیمه‌شوندگان شخصی در آمریکا محسوب می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین و به نقل از اینشورنس ژورنال؛ AM Best بزرگترین آژانس رتبه‌بندی اعتباری صنعت بیمه در جهان، همچنان که نوبت ثبت مالی سال گذشته برای شرکت‌های بیمه آمریکا به پایان می‌رسد، سال ۲۰۲۲ را برای بیشتر بیمه‌گران اموال و تلفات در ایالات متحده یکی از بدترین سال‌های مالی چند دهه اخیر می‌داند.

گزارش اخیر بخش بازار این آژانس رتبه‌بندی در بخش بیمه تلفات و خسارت اموال، نکاتی را برای سال ۲۰۲۲ که شاهد افزایش تورم در بالاترین حد ۴۰ سال گذشته و دومین رویداد طبیعی پرهزینه فاجعه‌آمیز در تاریخ بود، ارائه کرد.

از جمله در این گزارش آمده که تخمین‌ها از تلفات فجایع طبیعی در ایالات متحده افزایش یافته و هنوز نیز در حال افزایش است. میزان خسارات در این بخش ۹۰ میلیارد دلار است که ۵۰ تا ۶۵ میلیارد دلار آن فقط از طوفان «ایان» حاصل شد. این میزان خسارت، این رویداد آب و هوایی را به دومین رویداد بزرگ و خسارت‌بار تاریخ آمریکا تبدیل کرده است.

تلفات ناشی از این فاجعه ۶.۸ به نسبت کلی بازپرداخت خسارت صنعت بیمه افزود. این میزان با میانگین ۷.۰ امتیازی کل پنج سال گذشته (۲۰۱۷-۲۰۲۱) برابری می‌کند. این گزارش اضافه می‌کند که این میزان همچنین تغییر مهمی را نسبت به میانگین ۵.۷ سال‌های گذشته ( ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳) نشان می‌دهد. این در حالی است که شتاب قیمت‌گذاری تا سال ۲۰۲۲ ادامه داشته و باعث جهش ۸.۸ درصدی در حق بیمه خالص پرداختی در این سال شده است. البته حق بیمه خالص پرداختی سال ۲۰۲۲ از سال ۲۰۲۱ (۹.۴ درصد) اندکی کمتر است.

«نسبت ترکیبی» سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۰۴.۰ تخمین زده می‌شود که دقیقاً ۴ امتیاز بیشتر از سال ۲۰۲۱ است. این افزایش ۴.۰ واحدی در «نسبت ترکیبی» تقریباً به طور کامل به نسبت هزینه تعدیل ضرر و زیان، بالا محسوب می‌شود. این گزارش می‌گوید: «انتظار می‌رود نسبت هزینه‌های پذیره‌نویسی صنعت علی‌رغم افزایش حجم حق بیمه، تقریبا ثابت باقی بماند، زیرا هزینه‌های خرید همچنان بالاست و هنوز هیچ تأثیری از ساده‌سازی هزینه‌ها منعکس نشده است».

بدون احتساب تأثیرات برداشته‌شدن ذخایر مالی سال قبل، نسبت ترکیبی تصادفات عادی تقریباً پنج امتیاز بدتر از سال قبل شده و از امتیاز ۹۳.۵ در سال ۲۰۲۱ به ۹۸.۴ در سال ۲۰۲۲ رسیده است.

نسبت ترکیبی تخمینی سال ۲۰۲۲ برای بخش بیمه‌های شخصی (خسارت به دارایی افراد) به میزان ۱۰۸.۲ برآورد شده است. میزان زیان پذیره‌نویسی پرداختی در این بخش برابر با ۳۴.۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ و بیشتر از میزان پرداخت ۱۲.۳ میلیارد دلاری سال ۲۰۲۱ است.

بیمه‌های خودروی شخصی بخش قابل توجهی از بیمه «خسارت شخصی» است که حدود یک سوم حق بیمه خالص در ایالات متحده را به خود اختصاص می‌دهد. در نتایج کلی پذیره‌نویسی، خسارات مربوط به خودروهای شخصی بیشترین تأثیر را بر نتایج کلی بخش «خسارت به دارایی‌های شخصی» بیمه‌ها در ایالات متحده داشته است. در این گزارش آمده است: «پذیره‌نویسی از خودروهای شخصی مسافربری که مدت‌ها پایه‌ی اصلی صنعت بیمه خسارت شخصی بود، در سال ۲۰۲۲ رشد کرد».

کد خبر: 58453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =