۳۴ تعاونی در استان قزوین تشکیل شد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: ۳۴ تعاونی در حوزه های مختلف تولیدی-صنعتی، توزیعی و خدماتی امسال در استان تشکیل شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، عین‌الله کشاورز ترک با بیان این خبر افزود: امسال برای ایجاد ۲۰ تعاونی در استان هدف گذاری شده بود اما با استقبال فعالان اقتصادی شاهد عبور از این رقم بودیم.

وی گفت: سه هزار و ۶۱۳ تعاونی در استان قزوین ثبت شده است که از این تعداد ۹۱۴ تعاونی فعال هستند و سایر تعاونی ها به دلایل مختلف از جمله پایان ماموریت و فعالیت هدف گذاری شده منحل شده اند که بیشتر مربوط به تعاونی های مسکن هستند.

کشاورز ترک از پیگری برای سند دار شدن واحدهای مسکونی ساخته شده از سوی تعاونی های قزوین خبر داد و گفت: تحقق این مهم در گرو دریافت پروانه پایان کار از شهرداری هاست و در این رابطه نشست های مختلفی را برگزار کرده ایم تا شاهد تسهیل در این زمینه و سنددار شدن خانه های احداث شده توسط تعاونی ها باشیم.

این مسوول اضافه کرد: تقبل هزینه های موجود در تعاونی ها بر عهده اعضای آنهاست و براساس عرف و رویه های معمول باید تمامی هزینه ها پرداخت شود تا شاهد نتیجه دادن یک کار در تعاونی های مسکن باشیم اما برای حل این مساله راهکارهایی را ارایه داده ایم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در یک بلوک ۲۴ واحدی شرایط فرایند و شیوه ای را ایجاد کرده ایم که هر فردی یا هر عضو تعاونی اگر خواست بتواند به صورت مستقل ورود پیدا کند و سند خود را با پرداخت هزینه ها دریافت کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین خاطرنشان کرد: قزوین به دلیل برخورداری از ظرفیت های اقتصادی بالا و متنوع از شرایط خوبی برای تشکیل تعاونی های تولیدی در بخش های صنعت و کشاورزی برخوردار است.

این مسوول با بیان اینکه پیگیر تعاونی های بزرگ مقیاس در قزوین هستیم، اظهار کرد: در همین راستا ایجاد تعاونی های عمران در شهرستان ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: در حوزه تعاونی های سهام عام نیز سه تعاونی در استان قزوین در زمینه های کشاورزی و گردشگری و وقف بزودی تشکیل خواهند شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین با اشاره به ظرفیت های بالای گردشگری در استان، گفت: ایجاد تعاونی ها در این حوزه به رونق گردشگری و اشتغالزایی در قزوین کمک می کند.

کد خبر: 58468

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =