بهرمندی اعضای تعاونی لرستان از مزایای صندوق بیمه روستایان

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان گفت : تمام اعضای تعاونی استان می توانند از مزایای این صندوق بهرمند شوند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان محمدرضا عسگریان در جشنواره تجلیل از تعاونی های استان به خدمت صندوق بیمه اجتماعی عشایر به مردم و روستاییان استان اشاره کرد و گفت : تمامی اعضای شرکتهای تعاونی استان می توانند از مزایا و خدمات این صندوق در مراحل بازنشستگی، از کار افتادگی و مستمری ناشی از فوت بهرمند شوند.

وی با اشاره به تفاهم نامه معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، افزود : این تفاهم نامه با هدف استفاده از ظرفیت مردمی و اجتماعی و فرهنگی بخش تعاون در توسعه، تعمیم و گسترش پوشش بیمه اجتماعی برای برخورداری قشر عزیز و پر تلاش کشور، استفاده از خدمات، مزایا و حمایت های بلند مدت صندوق در چارچوب ضوابط و مقررات برای بخش تعاون کشور و استفاده از ظرفیت معاونت تعاون برای گسترش پوشش بیمه ای صندوق در جامعه هدف انعقاد پیدا کرد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان گفت : امید است که با امضاء این تفاهم نامه، گام مؤثری برای جذب و زیر پوشش قرار دادن جامعه هدف و قشر مولد جامعه و حرکت در مسیر محرومیت زدایی و برقراری عدالت اجتماعی برداشته شود.

وی افزود: همچنین طبق تفاهم‌نامه صورت گرفته با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، شرایط دریافت تسهیلات بین مستمری بگیران در کشور و این صندوق در استان فراهم می‌شود.

عسگریان بیان کرد: متقاضیان جهت دریافت این تسهیلات نیاز به معرفی ضامن ندارند و همچنین الزامی نیز برای مراجعه حضوری نخواهند داشت.

مدیر صندوق اجتماعی بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر لرستان افزود: کشاورزان، روستائیان و عشایر جهت دریافت خدمات صندوق بیمه اجتماعی می‌توانند پس از ابلاغ در سطح استان به کارگزاری‌های منتخب که در بخش‌ها و روستاها نیز حضور دارند، مراجعه کنند.

وی ادامه : دولت جهت حمایت از کشاورزان، روستائیان و عشایر دو سوم حق بیمه آن‌ها را پرداخت می‌کند و تمام خدمات بیمه‌ای نیز به متقاضیان و افراد تحت حمایت این بیمه ارائه می‌شود.

عسگریان در پایان گفت : با اطلاع رسانی و همکاری شرکتهای تعاونی استان تلاش شود تا مردم استان از مزایا و خدمات این صندوق بهرمند شوند.

کد خبر: 58470

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =