زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا وظیفه‌ خطیری است

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پیامی به مناسبت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تبیین فرهنگ والای ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل‌های آینده را وظیفه‌ خطیری توصیف کرد که باید مورد اهتمام و عنایت ویژه قرار گیرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، متن پیام مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی به این شرح است:


أُوْلَئِکَ الَّذِینَ امْتَحَنَ اللَّهُ قُلُوبَهـمْ لِلتَّقـوَی
(آن‌ها کســانی‌اند که خدا قلب‌هاشان را برای تقـــوا امتحان کرده است)


۲۲ اسفند ماه روز بزرگداشت مقام شهید و شهادت، روز تجلیل از همه مردان و زنان آزاده‌ای است که هرچند مسافر آسمان شدند اما ندای حق‌طلبی‌شان در ثانیه ثانیه زمان جاری است؛ فریادی که ریشه در قیام عاشورا دارد و تا گسترده‌ترین میدان موعود امتداد یافته است. بزرگمردان و شیرزنانی که راز جاوید و زنده ماندن نام و یاد و راه‌شان، چیزی جز جوشیدن از چشمه عشق لایزال و دل‌سپردن به عالمی فراتر از خاک نیست.
فرهنگ شهادت، که در سال‌های خاطره‌ساز دفاع مقدس در آفاق این سرزمین مقدس و بر آینه دل‌های شفاف مردمان این آب و خاک ریشه دواند، چنان تأثیر شگرفی در تمامی ابعاد از خود بر جای گذاشته است که تاریخ تا قرن‌ها، شاهد جلوه‌های آن خواهد بود و هر از گاهی آثار ارزشمند آن در صحنه‌ها و مقاطع مختلف مانند دفاع از حرم، دفاع از سلامت هم‌میهنان و نیز دفاع از امنیت و آرامش مردم، نمایان می‌شود تا شهید و شهادت؛ همچنان زیباترین واژه در فرهنگ اسلامی و تداعی‌گر ایثار و ازخودگذشتگی شهدای گرانقدر و نیز صبر و استقامت خانواده محترم شهدا و ایثارگران عزیز باشد. تردیدی نیست که اقتدار امروز ایران اسلامی، مرهون ایستادگی و مقاومت شهدایی است که در راه تحقق آرمان‌های والای انقلاب شکوهمند اسلامی لحظه‌ای تردید به خود راه ندادند و تا سرحد جان بر سر عهد خویش ایستادند. این مواجهه فداکارانه در دفاع از ارزش‌ها و هویت دینی؛ وظیفه‌ای مبتنی بر سنت اسلامی و فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت است که مصداق تام و تمام عمل به آن، سرباز واقعی مکتب امام خمینی(ره) شهید حاج قاسم سلیمانی بود که پس از سال‌ها مجاهدت در راه خدا و خدمت به مردم و مبارزه با استکبار و صهیونیزم جهانی، مزد مجاهدت خویش را با نائل شدن به درجه رفیع شهادت دریافت کرد؛ او که در راه دفاع از انسانیت نسبت به جغرافیای عالم بی‌اعتنا بود و با ایستادن در کنار مظلومین جهان؛ الگویی ماندگار از عدالتخواهی و ظلم‌ستیزی و مبارزه با تروریسم را به دنیا عرضه کرد.
اکنون و در ابتدای گام دوم انقلاب اسلامی، بیش از هر زمان دیگری به چنین الگوهای بزرگی نیاز داریم تا با برداشتن موانع پیش‌رو بتوانیم ایجاد تحول را که مطالبه جدی رهبری معظم انقلاب است، رقم بزنیم. ما باید از منش، رفتار و عمل شهدای والامقام و بخصوص شهید سلیمانی، برای استفاده در بخش‌های مختلف حکمرانی الگوبرداری کنیم و سازمان تأمین‌اجتماعی نیز به‌عنوان بزرگترین دستگاه بیمه‌ای کشور با بیش از ۴۵ میلیون نفر افراد تحت پوشش، قطعاً با الگوبرداری از سیره شهدا و اقتدا به روش و منش امثال حاج قاسم سلیمانی می‌تواند با تبدیل کردن تهدیدها به فرصت، از بزرگترین چالش های پیش رو عبور کند.
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع حرم، مدافعان سلامت و مدافعان امنیت و به‌ویژه سید شهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی و نیز گرامیداشت شهدای سازمان تأمین‌اجتماعی و شهدای خانواده بزرگ بیمه‌شدگان و بازنشستگان؛ روز بزرگداشت شهدا را به خانواده معزز شهدا و جانبازان و ایثارگران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.
بی‌شک زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تبیین فرهنگ والای ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل‌های آینده، وظیفه‌ی خطیری است که باید مورد اهتمام و عنایت ویژه همه ما قرار گیرد و از خداوند منان می‌خواهم به همه ما توفیق خدمتگزاری بیشتر به خانواده محترم شهدا و ایثارگران را عنایت فرماید و شهدای گرانقدر ما را با اولیاءالله محشور نماید.

کد خبر: 58480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =