تیپیکو و انستیتو پاستور ایران تفاهم نامه همکاری امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین موسسه انستیتو پاستور ایران و شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تیپیکو) امضا شد.

به گزارش آتیه آنلاین روابط عمومی تیپیکو، صبح روز دوشنبه ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۱ تفاهم‌نامه همکاری مشترک در حوزه توسعه، تولید و تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان و فن‌آوارانه بیوتکنولوژی بین انستیتو پاستور ایران و شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تیپیکو) امضا شد.

این تفاهم‌نامه به منظور ایجاد و گسترش همکاری‌های آموزشی- پژوهشی در مرکز انستیتو پاستور ایران، به امضای منصور نکوئی‌نیا مدیرعامل تیپیکو و رحیم سروری، رییس انستیتو پاستور ایران رسید.

در ابتدای این جلسه رییس انستیتو پاستور، ضمن خیر مقدم و خوش آمد گویی، انستیتو پاستور را مجموعه‌ای کامل و علمی خواند و توضیحاتی را درباره فعالیت‌های این موسسه بیان کرد و گفت: این فصل قرارداها و تفاهم نامه‌های همکاری شروع یک اتفاق بزرگ در صنعت داروسازی کشوراست.

وی سپس درباره اهداف و برنامه‌های این تفاهم‌نامه نکاتی عنوان کرد و ضمن تاکید بر اجرای این همکاری‌ها، آمادگی خود را برای برگزاری کامل مفاد تفاهم‌نامه اعلام کرد.

نکوئی‌نیا هم در سخنانی کوتاه به اقدامات صورت گرفته در مجموعه تیپیکو اشاره کرد و همچنین درباره اجرای رویداد "تی‌پی‌نو" گفت: در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان و عمل به شعار سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» بزرگترین رویداد بازار ایده و نوآوری در صنعت داروسازی کشورتحت عنوان "تی‌پی‌نو" در حال برگزاری است. این رویداد مهم برای دومین دوره با محوریت فرآورده‌های دارویی گیاهی و به‌منظور تسهیل و تسریع تجاری‌سازی طرح‌های نوآورانه دارویی انجام می‌شود.

وی افزود: هدف همکاران ما در تیپیکو و ۲۵ شرکت تابعه این است که بتوانیم صنعت داروسازی کشور را به خودکفایی کامل برسانیم. هلدینگ تیپیکو در دوران تحریم‌ها موفق به بومی‌سازی و ساخت چندین ماده اولیه و محصول نهایی شد. هلدینگ تیپیکو در هفته گذشته با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ۹ محصول جدید و دانش بنیان خود رونمایی کرد که این مهم علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، نیاز کشور به واردات این محصولات را به‌طور کامل قطع کرد.

وی همچنین درباره درخواست‌هایی که از کشورهای همسایه برای صادرات مواد اولیه و محصول نهایی و انتقال تکنولوژی به شرکت‌های تیپیکو ارسال می‌شود، گفت: هدف تیپیکو در سال آتی صادرات ۱۰۰ میلیون دلاری است و در این زمینه رایزنی‌های لازم را با سازمان غذا و دارو انجام داده ایم و امیدواریم که بتوانیم علاوه بر رفع کمبودها و نیازهای داخل کشور، در سطح وسیعی صادرات داشته باشیم.

ژاله روشن بخت، معاون نظارت بر زنجیره تامین و علیرضا یکتادوست معاون امور شرکت‌های تیپیکو هم که در این جلسه مدیرعامل را همراهی می‌کردند، پیشنهاداتی برای ورود به ۳ حوزه واکسن‌های، دام طیور، کیت‌های آزمایشگاهی و داروهای نوترکیب با مجموعه انستیتوپاستور مطرح کردند که مورد استقبال قرار گرفت.

مهمترین مفاد این تفاهم‌نامه، اجرای پروژه‌های تحقیقاتی- کاربردی مورد توافق تا مرحله تبیین دانش فنی، آموزش و تربیت نیروی انسانی در قالب ارائه سمینارها، دوره‌های تخصصی و برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت به منظور ارتقاء توان علمی کارشناسان و محققین، تعریف، هدایت و حمایت از پایان نامه‌های تحصیلی در مقاطع دکترای حرفه‌ای و تخصصی داروسازی در راستای نیازهای تحقیقاتی شرکت، استفاده متقابل از کتابخانه‌ها، منابع اطلاع رسانی و محتواهای علمی- آموزشی و انجام بازدیدهای متقابل علمی است.

کد خبر: 58488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =