ضرورت تبیین دستاوردهای بیمه و درمان تأمین اجتماعی

احمد اسفندیاری، معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی گفت: دستاوردهای جمهوری اسلامی در بسیاری از حوزه‌ها بی‌نظیر است و وظیفه ما تبیین درست این دستاوردها به‌ویژه در حوزه بیمه و درمان تأمین‌اجتماعی به عنوان متولی بخش مهمی از این حوزه‌ها است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، اسفندیاری امروز، سه‌شنبه در مراسم اختتامیه چهارمین دوره همایش ائمه جماعات و دبیران ستاد اقامه نماز مراکز بیمه‌ای و درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر ضرورت تبیین دستاوردهای جمهوری اسلامی از سوی ائمه جماعت و قدردانی از حضور پرشور آنان در این همایش، اضافه کرد: رویکرد مدیرعامل سازمان حمایت همه جانبه از بزرگداشت و توسعه شعائر دینی است.

او ادامه داد: این فرصت خوبی برای ما در راستای تلاش جدی در توسعه و ترویج نماز محسوب می‌شود. به‌ویژه در ارتباط با جوانان، این تلاش‌ها باید مضاعف باشد تا بتوانیم بر مشکلات موجود در حوزه‌های فرهنگی غلبه کنیم.

اسفندیاری خواستار تلاش ائمه جماعات سازمان برای تبیین دستاوردهای تأمین‌اجتماعی برای مخاطبان و کارکنان شد و اضافه کرد: پرداخت ماهانه بیش از ۳۷ هزار میلیارد تومان مستمری و حقوق بازنشستگی در سازمان کار بسیار بزرگی از حیث تأمین منابع است و این دشواری، پیچیدگی و اهمیت کار در تأمین اجتماعی را نشان می‌دهد.

معاون سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: در دوره جدید مدیریتی، رویکرد مدیرعامل سازمان حمایت همه جانبه از بزرگداشت و توسعه شعائر دینی است.

وی افزود: بدهی انباشته بانکی تأمین‌اجتماعی از سال ۹۴ تا سال ۱۴۰۰ معادل ۸۸ هزار میلیارد تومان بود که در دوره اخیر مدیریتی پرداخت شده و این دستاورد بسیار بزرگی است. تأدیه بدهی دولت به سازمان از سوی دولت سیزدهم نیز یکی دیگر از دستاوردهای دوره جدید است که تا امروز مبلغ آن به حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

مهدی محصل، مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان قم و میزبان این همایش درباره همایش ائمه جماعات و دبیران ستاد اقامه نماز مراکز بیمه‌ای و درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در این دوره آموزشی که برای سه گروه شامل ائمه‌جماعات مراکز بیمه‌ای، درمانی و دبیران ستاد اقامه نماز برگزار شد، علاوه بر اساتید مرکز تخصصی نماز، مدیران عالی سازمان نیز حضور و سخنرانی داشتتند.

محمدرضا قرائی، مشاور معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی و دبیر شورای اقامه نماز این سازمان نیز با تقدیر از برگزاری این همایش مهم فرهنگی، بر ایفای نقش فعال‌تر ائمه جماعات در میان کارکنان سازمان، اضافه کرد: یکی از مهمترین شاخص‌های اثربخشی فعالیت‌های حوزه نماز، افزایش تعداد نمازگزاران است که تحقق این امر، منوط به ارتباط مناسب ائمه جماعات با کارکنان سازمان است.

او با تأکید بر افزایش مشاوره‌های دینی به کارکنان در زمان قبل و بعد از نماز و در سطح ادارات، گفت: تأمین‌اجتماعی بر اساس تفاهم‌نامه منعقده با ستاد اقامه نماز، بر ارتقای دانش ائمه جماعات در زمینه‌های مختلف فرهنگی تاکید دارد و برگزاری این همایش نیز با همین هدف است.

چهارمین دوره همایش سراسری ائمه جماعات سازمان تأمین‌اجتماعی با رویکرد آموزشی و فرهنگی و با حضور ائمه جماعات و دبیران ستاد اقامه نماز مراکز بیمه‌ای و درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی در شهر مقدس قم و به میزبانی مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی این استان برگزار شد.

کد خبر: 58508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =