ذوب آهن باید در مسیر رسیدن به ظرفیت تولید واقعی قرار گیرد

ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در حاشیه سفر به اصفهان و بازدید از شرکت ذوب آهن با مرتضوی استانداری این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از شستا رسانه، بازیان در این جلسه با اشاره به بازدید از سایت جمبزه شرکت فرآورده‌های نسوز ایران گفت: بازدید فاز ۴ سایت جمبزه و اقدامات صورت‌گرفته در این مجموعه نشان از پیشرفت خوب این پروژه دارد. برنامه‌ریزی‌های لازم برای افتتاح رسمی این سایت در فروردین‌ماه ۱۴۰۲ صورت پذیرفته است. این پروژه وظیفه تولید مواد اولیه برای کارخانه فرآورده‌های نسوز را برعهده دارد.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای ایجاد و توسعه فازهای بعدی در دست اقدام است. مدیرعامل شستا تأکید کرد: تغییرات مدیریتی در ذوب‌آهن و حمایت‌های استانداری ان شالله منجر به بهبود وضعیت تولید و کاهش حواشی این مجموعه خواهد شد.

بازیان ادامه داد: امروز باید بیش‌ازپیش ذوب‌آهن در مسیر تولید و رسیدن به ظرفیت تولید واقعی قرار گیرد.

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در این جلسه با اشاره به مشکلات پیشروی شرکت ذوب‌آهن گفت: ذوب‌آهن از سال‌های قبل دچار مشکلات و مسائل عدیده‌ای از جمله مشکلات کارگری و تأمین مواد اولیه بوده است. لازم است در بحث تأمین مواد اولیه کار بادوام و بلندمدت انجام شود تا تولید بدون دغدغه‌ انجام شود. در حال بررسی شرایط با وزارت صمت هستیم تا چند معدن در اختیار مجموعه‌های فولادی اصفهان قرار گیرد.

وی افزود: انتظار داریم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی پشتیبان ذوب‌آهن باشند و حمایت‌های مالی انجام دهند تا مشکلات روزمره مثل کمبود گاز برای این مجموعه پیش نیاید.

استاندار اصفهان اضافه کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید در سطح ملی حمایت‌های ویژه‌تری انجام دهد تا برکات فعالیت شرکت ذوب‌آهن به کشور برسد. لزوم تعامل بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شستا و استانداری برای حل مشکلات استان در مسیر ارائه خدمات به مردم خواست ما است.

نادری مدیرعامل هلدینگ صدر تأمین در این جلسه با اشاره به وضعیت ذوب‌آهن گفت: ذوب‌آهن اصفهان چند چالش اساسی دارد. نخست چالش تأمین زغال‌سنگ است که با هم‌افزایی با زغال‌سنگ طبس برطرف خواهد شد. درحالی‌که ذوب‌آهن در حال حاضر زغال‌سنگ و کُک وارد می‌کند. تلاش‌ها این است که زنجیره ارزش ایجاد کنیم.

وی افزود: ذوب‌آهن در گام نخست کُک سازی را تقویت می‌کند. همچنین انتظار حمایت داریم برای ساخت و ایجاد پارک کربن در اصفهان برای جلوگیری از خام‌فروشی. قطعاً اقدامات آتی باعث آبادی منطقه نیز خواهد شد.

کوهی مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان در این جلسه با تشریح برنامه‌های آتی این مجموعه گفت: برنامه اولی کار شستا و صدر تأمین پیش‌بینی کرده‌اند تأمین خوراک پایدار است. تولید در ظرفیت واقعی نیاز به ۵ هزار و ۷۰۰ تُن سنگ‌آهن دارد که با شرکت و برنده‌شدن در مناقصه معدن، آن را تأمین می‌کنیم.

وی افزود: برنامه دوم ما تکمیل زنجیره ارزش فولاد است که با برنامه‌های ویژه سرمایه‌گذاری صدر تأمین انجام خواهد شد.

کوهی تشریح کرد: نگاه کاملی به بازار با تأکید بر صادرات داریم و برآورد ما نشان می‌دهد محصولات سنتی مت در حال ازدست‌دادن بازار است و نیاز است نوآوری در تولید انجام شود تا بازار بین‌المللی را پوشش دهیم.

ابراهیم بازیان مدیر عامل شستا با همراهی نادری مدیرعامل صدرتامین، کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و جمعی از مدیران ارشد این شرکت از سایت جمبزه شرکت فرآورده‌های نسوز ایران بازدید کرد.

کد خبر: 58515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =