احیای ۲۳۱ واحد تولیدی راکد و تعطیل در استان مرکزی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: در حدود یکسال و نیم اخیر موفق شدیم ۲۳۱ واحد تولیدی راکد و تعطیل را به چرخه تولید برگردانیم و در سطح کشور رتبه اول احیای واحدهای تولیدی را کسب کنیم.

به گزارش آتیه آنلاین، حسن میرزاخانی سه‌شنبه ۲۳ اسفندماه در کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی‌ گفت: سال سختی را سپری کردیم اما خوشبختانه با اقداماتی که انجام شده امیدواری زیادی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات امسال، عدم تعادل بودجه در کشور بود تصریح کرد: با تدابیری که دولت در ماه های پایانی سال اندیشید این تعادل برقرار شد و مشکل حل شد.

میرزاخانی با تاکید بر اینکه هدف اصلی اغتشاشات اخیر، اقتصاد کشور بوده است، افزود: دولت برنامه های اصلاحی بسیار خوبی را برای سال ۱۴۰۱ طراحی کرده بود و دشمن به خوبی فهمید که اگر این اصلاحات زیرساختی در کشور اتفاق بیفتد، جمهوری اسلامی ایران بسیار مقتدر خواهد شد، پس شروع به اقداماتی نظیر ایجاد اغتشاشات در کشور کرد و متاسفانه آسیب های زیادی وارد کرد ولی ما به آینده امیدوار هستیم و تلاش خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه همواره پیش بینی های مقام معظم رهبری درخصوص آینده محقق می‌شود و قوت قلبی می‌دهد تا با سرعت بیشتری به سوی هدف‌های مدنظر حرکت کنیم اظهار کرد: اقدامات خوبی را در حدود یکسال و نیم اخیر در استان مرکزی شاهد بودیم و اتفاقات خوبی در حوزه صنعت، کشاورزی و مجموعه حوزه اقتصادی استان رخ داده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی افزود: در این مدت موفق شدیم ۲۳۱ واحد تولیدی راکد و تعطیل را به چرخه تولید برگردانیم و در سطح کشور رتبه اول احیای واحدهای تولیدی را کسب کنیم. همچنین مذاکرات خوبی را با جمهوری خودمختار باشقیرستان روسیه داشتیم تا با همکاری هم بتوانیم تحولاتی در حوزه صنعتی و کشاورزی استان مرکزی ایجاد کنیم.

میرزاخانی با بیان اینکه جامعه هدف بسیج سازندگی‌ و بنیادها، افراد ضعیف جامعه هستند، افزود: ضرورت دارد دقت نظر بیشتری در حوزه عملکردی نسبت به این قشر از جامعه داشته باشیم. در مورد نرخ بیکاری نیز برنامه ریزی ها عمدتا باید به گونه ای باشد که تمرکز کار در شهرستان هایی باشد که نرخ بیکاری بیشتری دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی افزود: تجربه تلخی را در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ داشتیم که کمبود اسکناس به وجود آمد و مدیران بانک ها امسال باید نسبت به این موضوع دقت نظر کافی داشته باشند و نظارت ویژه ای به خودپردازهایی که در مسیر مسافران و مراکز اصلی شهرها هستند داشته باشند.

وی در رابطه با ثبت اشتغال‌های ایجاد شده در سامانه رصد، اظهار کرد: استاندار شخصا سامانه رصد را پیگیری می‌کند و این پیگیری ها باعث شد که آمار موجود با آمار جلسات قبل بسیار متفاوت باشد و امیدواریم تا پایان سال به سرجمع اشتغال استان اضافه شود.

جمشید امیدی مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در این جلسه با تشریح گزارش عملکرد تسهیلات قرض الحسنه اشتغال‌زایی بانک‌ها از محل بند «ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ اظهار کرد: با همکاری بانک ها و دستگاه های اجرایی، امسال توانستیم رشد قابل توجهی در اعطای تسهیلات به منظور اشتغال‌زایی بیشتر در استان داشته باشیم.

امیدی با اشاره به اینکه در حوزه مشاغل خانگی ۶۳۹ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است تصریح کرد: در این حوزه ۱۱۹۱ طرح معرفی شده که ۹۲ درصد از مبالغ درخواست شده در قالب این طرح ها توسط بانک ها پرداخت شد که نسبت به گذشته ۴ درصد رشد داشته‌ایم.

وی افزود: طرح های معرفی شده توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) ۶۰۹۹ مورد بوده که ۴۱۲۳ میلیارد ریال تسهیلات در قالب این طرح ها توسط بانک‌ها پرداخت شده که معادل ۹۰ درصد مبلغ تخصیص داده شده است. طرح های معرفی شده توسط اداره کل بهزیستی نیز ۱۷۶۳ مورد بوده که ۱۵۵۷ میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک‌ها پرداخت شده است. این رقم معادل ۸۶ درصد مبلغ درخواست شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: دستگاه های اجرایی استان نیز ۶۳۳۴ طرح به بانک های عامل معرفی کردند که ۲۴۴۸ میلیارد ریال پرداخت شده که معادل ۲۴ درصد مبلغ تخصیص داده شده است.

وی در رابطه با عملکرد دستگاه های مختلف استان در ارتباط با ثبت اشتغال‌های ایجاد شده در سامانه ملی رصد اظهار کرد: در اکثر دستگاه ها تعداد اشتغال های ثبت شده بیشتر از تعداد تعهد داده شده است. در مجموع، تعهد ما ۲۳۸۳۶ بوده که ۲۵۵۵۲ اشتغال ثبت شده که نشان‌دهنده پیشرفت ۱۰۷.۵ درصدی است. ۹۸.۵ درصد طرح های بررسی شده، تایید شده است‌ و ۵۸ طرح برگشت خورده که نیاز به ویرایش دارند.

کد خبر: 58518

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =