اختصاص شناسه ملی به شرکت‌های تعاونی دانش‌آموزی

مهدی مسکنی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص شناسه ملّی به شرکت‌های تعاونی دانش‌آموزی خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مسکنی هدف از این اقدام را تقویت فرهنگ کار و تلاش، افزایش مهارت دانش‌آموزان و نهادینه‌سازی فرهنگ تعاون و کارآفرینی دانست و گفت: تشکیل این تعاونی‌ها نوعی تمرین کار تعاونی در مدارس و آموزشگاه‌های کشور است.

معاون وزیر کار داد: بر همین اساس معاونت امور تعاون پس از استقرار و در راستای سیاست‌های کلی دولت سیزدهم، نسبت به پیگیری تشکیل و توسعه این گونه شرکت‌های تعاونی در سراسر کشور با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش اقدام کرد.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه اعضاء و جامعه‌هدف این‌گونه شرکت‌های تعاونی دانش‌آموزان بوده و آن‌ها هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند، قانون اجازه تشکیل این تعاونی‌ها را بدون ثبت در مرجع ثبت شرکت‌ها داده است و آن‌ها در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت می‌شوند.

معاون امور تعاون، وزارت کار در ادامه توضیح داد: فعالیت شرکت‌های تعاونی بدون داشتن شناسه ملّی دچار مشکلاتی اعم از عدم امکان افتتاح حساب در شعب بانک‌ها، قطع یارانه مدیران‌عامل تعاونی‌ها، اختصاص مالیات به آن‌ها به دلیل گشودن حساب به‌ نام خود شده بود که معاونت تعاون پس از آسیب‌شناسی، پیگیر حل مشکل شده و نسبت به انجام مکاتبات و برگزاری جلسات با اداره‌کل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی سازمان ثبت اسناد و املاک و معاونت حقوقی ریاست جمهوری اقدام کرد.

مسکنی تأکید کرد: در نهایت و با پیگیری‌های انجام‌شده، موضوع چگونگی امکان اختصاص شناسه ملّی به شرکت‌های تعاونی دانش‌آموزی در نشست مجمع عالی مشورتی حقوقی معاونت حقوقی ریاست جمهوری مطرح و تخصیص شناسه ملّی به این تعاونی‌ها بدون مانع تشخیص داده شد.

وی تأکید کرد: تخصیص شناسه ملّی به شرکت‌های تعاونی دانش‌آموزی پس از یک‌ دهه، می‌تواند به توسعه و ترویج فرهنگ تعاون در کشور کمک شایانی کند.

کد خبر: 58524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =