کمیته امداد، ضامن بانکی زنان سرپرست خانوار

ضمانت زنان سرپرست خانوار در قبال تسهیلات دریافتی از بانک‌ها از سال آینده از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) انجام می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روزنامه همشهری، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام ‌خمینی‌(ره) با اعلام این خبر گفت: «بین ۵۳تا ۵۴درصد از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در کشور را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که این گروه در تهران و البرز ۸۰درصد از مددجویان را شامل می‌شوند.» این مسئول با بیان اینکه یکی از چالش‌های پیش‌رو درباره پیشبرد طرح‌ها در حوزه زنان دریافت تسهیلات بانکی توسط آنها و نداشتن ضامن بانکی بود، ادامه داد: «این موضوع باعث می‌شد که مددجو از دریافت تسهیلات منصرف شود. برای حل این مشکل صندوق ضمانت را راه‌اندازی کردیم. حالا می‌توانیم با ضمانت مددجویان کمیته امداد با اولویت زنان سرپرست خانوار روند دریافت تسهیلات را راحت‌تر کنیم».

ریشه‌کنی فقر مطلق
او درخصوص طرح ریشه‌کنی فقر مطلق در کشور هم خبرهای خوبی داد و گفت: «پیرو دستور رئیس‌جمهور مبنی بر ریشه‌کنی فقر مطلق، تفاهمنامه‌ای بین وزیر کشور، وزیر وقت تعاون و رئیس کمیته امداد به امضا رسید و مقرر شد کار شناسایی این افراد انجام شود. خوشبختانه این کار هم نهایی شده و پیش‌بینی می‌شود اگر رقم درنظر گرفته شده در بودجه ۱۴۰۲تغییر نکند بتوانیم بخش قابل توجهی از این افراد را تحت پوشش کمیته امداد قرار دهیم».

روستایی فاقد مسکن نخواهیم داشت
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در ادامه درخصوص اجرای طرح‌های کمیته امداد در حوزه مسکن یک خبر خوب هم برای مددجویان روستایی تحت پوشش داشت و از تأمین مسکن برای تمامی این مددجویان خبر داد: «در پایان سال ۱۴۰۲مددجوی روستایی فاقد خانه نخواهیم داشت.» بختیاری با بیان اینکه خشتی از خانه‌سازی ما از سوی خیرین انجام می‌شود و خیرین تمایل دارند این اقدامات به اهلش برسد، تأکید کرد: «اگر تخلفی از سوی ما یا مددجویان در واگذاری و دریافت خانه‌ها ملاحظه شد باید گزارش شود».

خروج ۴۶۰هزار نفر از چرخه حمایت کمیته امداد
به‌گفته بختیاری در سال ۱۴۰۱بالغ بر ۴۶۰هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد در پی ایجاد اشتغال و توانمندسازی از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده‌اند: «حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی، تقویت حوزه آموزش مهارت‌های شغلی و کاهش سن آموزش در خانواده مددجویان ازجمله اقداماتی است که به‌منظور تقویت بنیه اقتصادی این خانواده‌ها و خارج کردن آنها از چرخه حمایتی کمیته امداد به‌کار گرفته‌ایم و به جرأت می‌توانیم اعلام کنیم سال گذشته ۹۳درصد تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده در مسیر صحیح خود به‌کار گرفته شده است». او با بیان اینکه تلاش برای فروش و بازاریابی محصولات تولیدی توسط مددجویان از دغدغه‌های کمیته امداد امام است، از تدوین برنامه‌های جدید حمایتی در این بخش خبر داد: «همه مددجویان برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود نسبت به اخذ تسهیلات بانکی اقدام کرده‌اند و در قبال بانک‌ها متعهد شده‌اند، به‌خاطر همین اجازه نمی‌دهیم ناتوانی آنها در بازاریابی و فروش، آنها را با شکست در فعالیت‌های اقتصادی روبه‌رو کند.» رئیس کمیته امداد امام تأکید کرد: «در شورای‌عالی اشتغال ۵۰۰ هزار شغل سهمیه برای کمیته امداد مشخص کرده بودند که تاکنون بالغ بر ۴۱۰هزار فرصت شغلی جدید برای مددجویان کمیته امداد ایجاد شده است و با توجه به تجربیاتی که داریم در سال ۱۴۰۲ برنامه جدی برای خودکفایی اشتغال خواهیم داشت».

افزایش ۴۰درصدی مستمری‌ها
او در ادامه از افزایش ۴۰درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد در سال ۱۴۰۲خبر داد و گفت: «سال گذشته افزایش مستمری‌ها با توجه به تورم طی دو مرحله انجام شد و موجب شد در مجموع شاهد رشد ۵۰درصدی مستمری‌ها باشیم.» رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به اجرای طرح اکرام مهدوی درماه مبارک رمضان هم اشاره کرد و ادامه داد: «در این طرح قرار است ۳۰میلیون پرس غذای گرم افطاری بین نیازمندان روزه دار در سراسر کشور توزیع شود». رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در بخش دیگر گزارش خود از وجود ۴۲۰هزار فرزند زیر ۱۸سال تحت پوشش طرح ایتام گفت و اشاره کرد که یک میلیون و ۲۰۰هزار حامی و نیکوکار ازاین بچه‌ها حمایت می‌کنند: «سرانه هر یک از بچه‌ها سال آینده یک میلیون و ۲۰۰هزار تومان خواهد شد و امیدواریم با اطلاع‌رسانی رسانه‌ها و همکاری خیرین شاهد ارتقای کیفیت زندگی آنها باشیم.»
بختیاری در ادامه این نکته را هم یادآور شد که کمیته امداد آمادگی تحت پوشش قرار دادن تمامی افرادی که در دهک‌های یک تا ۳ قرار دارند را داراست و متقاضیان در این رابطه لازم نیست در صف انتظار بمانند.

کد خبر: 58531

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =