رشد ۳۸ هزار واحدی شاخص کل بورس 

بورس تهران در معاملات روز چهارشنبه «بیست و چهارم اسفند» با افزایش بیش از ۳۸ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در پنجمین روز هفته جاری، روند حرکت شاخص کل بورس صعودی بود، به‌طوریکه نماگر اصلی بازار سهام امروز با بیش از ۳۸ هزار واحد افزایش دوباره توانست وارد کانال یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد شود.

از سویی شاخص کل بورس در پایان معاملات روز جاری تا رقم یک میلیون و ۸۲۰ هزار واحد افزایش یافت و شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۱۳ هزار و ۱۶۲ واحد صعود رقم ۵۵۴ هزار و ۱۹۵ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۶۰۱ هزار معامله انجام شد که ۹۳ هزار و ۵۳۵ میلیارد ریال ارزش داشت.

همچنین نمادهای معدنی و صنعتی چادرملو، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و سرمایه‌گذاری غدیر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند. شاخص فرابورس هم با افزایشی ۳۷۴ واحدی به رقم ۲۳ هزار و ۸۴ واحد رسید. در این بازار ۴۱۶ هزار معامله به ارزش ۴۷۶ هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال انجام شد و نمادهای پلیمر آریاساسول، آهن و فولاد غدیر ایرانیان و پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشد ۱۳۰۰ میلیارد تومانی ارزش معاملات سهام و حق تقدم نسبت به دیروز، امروز این رقم به ۶.۸ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها ۵۲۲ میلیارد تومان پول وارد سهام و حق تقدم کردند و تا به اینجا تراز منفی ۲۷۰ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

امروز همچنین شاهد بهتر شدن بازار سهام بودیم و با توجه به رشد ارزش معاملات، خروج پول‌هایی که قصد داشتند، در پایان سال نقد بشوند، این کار را انجام دادند. از طرفی اتمام طرح پیش فروش خودرو، عبور از عرضه اولیه سنگین و...، موجبات آن را فراهم آورد که بازار در روزهای شنبه و یکشنبه هفته بعد روند مثبتی را طی کند.

کد خبر: 58538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =