جاری شدن سیل در دو شهر زلزله زده ترکیه ۱۴ کشته بر جای گذاشت

با بارش تقریبا یک سوم از بارندگی دو سال اخیر در استان‌های آدیامان و سانلیورفا در کمتر از ۲ روز، سیل مناطقی از ترکیه را درنوردید. در این مناطق که پیشتر توسط زلزله ویران شده بودند، ۱۴ نفر جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز مفقود شدند. همچنین یک بیمارستان به زیر آب رفت و ۲۰۰ بیمار به جای دیگری منتقل شدند.

به گزارش آتیه آنلاین و به نقل از دیلی صباح ترکیه؛ درپی وقوع سیل در خیابان‌های دو شهر جنوب شرق ترکیه که در اثر زلزله ماه گذشته ویران شده بودند، چهارده نفر جان خود را از دست دادند و چندین نفر ناپدید شدند.

بعضی از قربانیان این سیل، بازماندگان زلزله‌ای هستند که پس از ویرانی خانه‌هاشان در کانتینر زندگی می‌کردند. وضعیت سیل موجب شناور شدن و سقوط خودروها در خیابان‌های شهر سانلیورفا شد که در آن ۱۲ نفر کشته شدند.

در آدیامان یک کانتینر که دو خانواده در آن جای گرفته بودند در سیل گرفتار شد. در نتیجه یک زن ساکن در کانتینر در میان دو نفر از آمار کشته شدگان این شهر قرار دارد. چند نفر دیگر نیز ناپدید شده‌اند و چادرهای شهری اسکان موقت تخلیه شد.

فاجعه اخیر سیل تنها پنج هفته پس از دو زمین لرزه در ۶ فوریه رخ داد که در آن ۴۸۰۰۰ نفر کشته و بسیاری دیگر بی‌خانمان شدند.

سازمان جستجو و نجات «آفاد» اعلام کرد که در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته، ۱۳۶ میلی‌متر (۵.۴ اینچ) باران در یک منطقه از استان آدیامان و ۱۱۱ میلی‌متر (۴.۴ اینچ) در سانلیورفا باریده است. میزان بارشی برابر با یک سوم بارندگی سالانه در دو سال گذشته که تنها در کمتر از ۲ روز باریده است.

«صالح آیهان» فرماندار سانلیورفا، گفت که استان وی هرگز شاهد چنین سیلی نبوده است و مقامات از ساکنان درخواست کردند تا طبقه همکف و زیرزمین خانه‌ها را تخلیه کنند. جسد پنج نفر در یک آپارتمان زیرزمینی پیدا شده. رسانه‌های ترکیه گفتند که این پنج نفر از پناهجویان سوری هستند.

چندین نفر بر اثر جریان سیل با وسایل نقلیه خود به آب کشیده شدند و بعضی که قصد کمک به گرفتاران را داشتند، خودشان در سیل برده شدند و وضعیت‌ آنها مشخص نیست.

فرماندار که از ساکنان خواست تا از جریان آب دور باشند، گفت: «دو نفر از مفقودان آتش‌نشان بودند». همچنین یک بیمارستان به زیر آب رفت و ۲۰۰ بیمار به جای دیگری منتقل شدند. قرار است تا پایان هفته بارندگی در این مناطق پایان یابد.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه که با عواقب زلزله ماه گذشته دست و پنجه نرم می‌کند، در ۱۴ می چالش انتخابات را در پیش رو دارد. او وزیر کشور «سلیمان سویلو» را به منطقه سیل زده فرستاده است. قرار است چهره‌های برجسته مخالف نیز از سانلیورفا بازدید کنند. هر دو طرف قول داده‌اند که به نیازهای فوری ساکنان رسیدگی خواهند کرد.

کد خبر: 58545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =