رشد خیره کننده  و رکوردشکن بورس

بورس تهران در معاملات روز شنبه «بیست و هفتم اسفند» با افزایش بیش از ۸۴ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در اولین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، روند حرکت شاخص کل بورس صعودی بود، به‌طوریکه نماگر اصلی بازار سهام امروز با بیش از ۸۴ هزار واحد افزایش توانست بعد از حدود دو سال و نیم وارد کانال یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد شود.

بر این اساس امروز، شاخص کل بورس با ۸۴ هزار و ۷۷۰ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۹۰۵ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز ۲۱ هزار و ۲۸۹ واحد نیز با رشد روبرو شد و در رقم ۵۷۵ هزار و ۴۷۸ واحد ایستاد. در این بازار ۶۱۹ هزار معامله به ارزش ۱۲۵ هزار و ۴۸۱ میلیارد ریال انجام شد.

این درحالیست که نمادهای ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پالایش نفت اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند. از سویی شاخص کل فرابورس نیز با ۸۰۶ واحد افزایش در رقم ۲۳ هزار و ۸۹۰ واحد ایستاد. در این بازار ۳۰۹ هزار معامله به ارزش ۴۷۵ هزار و ۱۷۸ میلیارد ریال انجام شد. همچنین نمادهای پلیمر آریاساسول، سنگ آهن گهر زمین و بیمه پاسارگاد نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که با رشد ۲.۲۰۰ میلیارد تومانی نسبت به روز چهارشنبه، امروز ارزش معاملات سهام و حق تقدم به رقم ۹ هزار میلیارد تومان رسید و حقیقی ها ۱.۰۰۰ میلیارد تومان پول وارد سهام و حق تقدم کردند و تا به اینجا تراز منفی ۶۵۱ میلیارد تومانی در صندوق های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

از سویی شاهد روزهای پایانی خوبی برای بازار سرمایه در سال ۱۴۰۱ هستیم که به نظر در سال ۱۴۰۲ هم ادامه خواهد داشت. این خروج پول‌های حقیقی در آخرین روزهای سال از صندوق های درآمد ثابت به نظر می‌رسد فقط برای خرید سهام است، به‌طوریکه روی تابلوها نیز این تقاضا امروز کاملا مشهود بود. همچنین ارزش معاملات خوب در کنار بازگشایی‌های خوب سهم های بزرگ بسته شده اتفاقات مثبت دیگری هستند که فعالان بازار را نسبت به آینده بازار امیدوارتر می‌کند.

دلار هم چه در بازار آزاد و چه در سامانه متشکل ارزی به نظر به قیمت تعادلی رسیده و دیگر شاهد نوسانات شدید دلار نیستیم. نکته آخر نیز اینکه احتمالا فردا فروشنده‌ها حتی کمتر از امروز هم باشند، چراکه اگر امروز سهمی فروخته می‌شد، این امکان وجود داشته که فردا صندوق درآمد ثابت خرید شود، ولی فروش‌های فردا نه تا پایان سال قابل برداشتند و نه قابل تبدیل به صندوق درآمد ثابت هستند.

کد خبر: 58549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =