انجام ۴۲ بازدید اعتباربخشی از مراکز درمانی استان تهران

اداره‌کل درمان استان تهران در راستای اجرای بهینه استانداردهای اعتباربخشی در مراکز درمانی در طول سال ۴۲ بازدید از مراکز درمانی به عمل آورده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل درمان استان تهران، به منظور ارتقای کیفیت خدمات درمانی و افزایش رضایت‌مندی بیمه شدگان و ارباب رجوع، ۴۲ بازدید اعتبار بخشی توسط اداره کل درمان استان تهران با مشارکت مسئولان و کارشناسان این اداره کل انجام گرفت و تمامی مراکز درمانی یک یا دو بار در سال ارزیابی شدند.

از این تعداد ۲۷ بازدید از مراکز جراحی محدود و سرپائی و درمانگاه‌های سرپائی بر اساس چک لیست‌های اداره کل درمان مستقیم انجام شده و پس از بررسی و پیگیری نقاط قابل بهبود در مراکز، گزارش‌های اقدامات اصلاحی جمع آوری و بررسی شد.

همچنین ۱۵ بازدید از مراکز درمانی بستری و مراکز جراحی محدود و سرپائی بر اساس چک لیست‌های درمان مستقیم و استانداردهای اعتبار بخشی نسل پنجم توسط تیم بازدید کننده انجام شده است.

در راستای اجرای استانداردهای اعتباربخشی سه بیمارستان (شهید دکتر معیری، ۱۲ بهمن شهر قدس و شهدای ۱۵خرداد ورامین) و ۲ مرکز جراحی محدود و سرپائی (ابوریحان و شهید سلیمانی) در ارزیابی کشوری اعتبار بخشی موفق به کسب درجه یک شدند.

همچنین سه بیمارستان (شهید دکتر لواسانی، شهید دکتر فیاض‌بخش و شهید دکتر لبافی‌نژاد) که با توجه به تاریخ اعتبار گواهینامه‌های اعتبار بخشی تا قبل از پایان سال جاری مورد ارزیابی کشوری قرار می‌گیرند نیز توسط تیم ارزیابی استان مورد ارزیابی قرار گرفته و عدم انطباق‌ها در حال بررسی و اصلاح توسط مراکز است.

سه بیمارستان (آیت الله کاشانی، امام رضا (ع) اسلامشهر و شهریار) و نیز دو مرکز جراحی محدود وسرپائی (ابوریحان و شهید سلیمانی) نیز در سال آتی طبق تاریخ اعتبار گواهی نامه‌های اعتبار بخشی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

همچنین در راستای استقرار و پیاده سازی استانداردهای اعتبار بخشی و کاهش مصرف کاغذ تا حد امکان در بیمارستان‌ها و استفاده از نسخ الکترونیک متمرکز (در راستای استاندارد الف-۱-۱۱-۵ بیمارستان سبز) اداره کل درمان استان تهران اقدام به پایلوت نرم‌افزار سما (سامانه اعتبار بخشی) در ۴ بیمارستان (شهید دکتر لواسانی، شهید دکتر معیری، ۱۲بهمن شهر قدس و ۱۵خرداد ورامین) کرده است که پس از رفع نواقص احتمالی در تمام بیمارستان‌های تابعه نصب می‌شود.

اجرای درست استانداردهای اعتبار بخشی منجر به تقویت مدیریت و رهبری، ارتقای فرهنگ سازمانی، افزایش رضایت کارکنان، تدوین و اجرای خط مشی‌ها، روش‌های اجرائی و پروتکل‌های مبتنی بر شواهد بالینی، بهبود فرایندهای کاری، بهبود کیفیت خدمات، کاهش خطاهای پزشکی، افزایش ایمنی بیماران، ارائه خدمات مناسب و اثر بخش به بیماران، رضایت بیماران و بهبود عملکرد بیمارستان خواهد شد.

کد خبر: 58559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =