کارگاه‌های آموزشی فنی تجهیز می‌شوند

محمدرضا شاه‌پسند، معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در نشست وبیناری معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با مدیران ستادی و استانی با ارائه آماری در خصوص کارگاه‌های آموزشی غیر فعال، فعال‌سازی و جذب کارآموز برای کارگاه‌ها را از اولویت‌های سازمان برشمرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور، شاه‌پسند افزود: از مجموع کارگاه‌ها و فضاهای آموزشی سازمان، ۱۶۲ مرکز غیرفعال اعلام شده‌اند.

او ادامه داد از این رقم ۱۵۰ فضا خود اشتغالی و ۱۲ فضا غیرخود اشتغالی (دارای مرکز سنجش، مرکز ارتقای مهارت و...) هستند که قابلیت واگذاری به سایر دستگاه‌ها، اجاره و فعال کردن مجدد را دارند.

معاون آموزش سازمان بیان کرد: یکی از روش‌ها برای ارائه خدمات آموزشی تقاضامحور به صنایع و بنگاه های تولیدی، «ایجاد مراکز مهارت‌آموزی جوار و بین کارگاهی» است که می‌تواند با تعامل صنایع، بنگاه‌ها و بخش خصوصی و بر اساس آمایش منطقه صورت گیرد. در سال جاری نیز ۱۷۰ هزار نفر در این مراکز دوره‌های مهارتی را گذرانده‌اند.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اضافه کرد: البته در تبدیل کارگاه‌ها و نوع کاربری آنها اخذ مجوز از شورای گسترش سازمان ضروری است و اقدامات تبدیلی مراکز باید پس از تصمیم‌گیری در این شورا عملیاتی شود.

وی ادامه داد: بهره‌وری در ۳۵ درصد کارگاه ها نیز در حد مطلوب نیست و خروجی قابل قبولی نداشته‌اند که این موضوع نیز باید پیگیری شود.

شاه‌پسند با اشاره به ساخت کارگاه‌های آموزشی جدید اذعان د اشت: بعضا دیده شده کارگاه‌های جدید التاسیس کارآیی نداشته‌اند که این مسأله نیز باید مورد دقت قرار گیرد.

او در خاتمه نقش «روسای مراکز» را در تحقق اهداف سازمان بسیار مهم خواند و افزود: روسای مراکز در تداوم خط فکری و ماموریت‌های سازمان و اجرای آن نقش کلیدی دارند، لذا در انتخاب آنان در این پست باید دقت لازم صورت گیرد.

کد خبر: 58577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =