برگزاری سومین جشنواره الگوی برتر مشاوره مهارت

با اعلام محمدرضا شاه‌پسند، معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، سومین جشنواره الگوی برتر مشاوره با هدف تشکیل بانک اطلاعاتی از برترین شیوه‌های ارائه مشاوره به مهارت‌جویان برگزار می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، شاه‌پسند با اعلام این خبر افزود: به روز رسانی و ارتقا نظام مشاوره و هدایت شغلی و آموزشی یکی از اولویت‌های سازمان است.

او بیان کرد: از این رو معاونت آموزش در سال ۱۴۰۰ اقدام به تدوین «دستور العمل اجرائی جشنواره الگوهای برتر مشاوره» و برگزاری اولین جشنواره نمود تا در فضای رقابتی سالم، هریک از مشاورین داوطلب خلاقیت و ابتکار خود را در این زمینه عرضه کرده و برترین الگو و مدل مشاوره به انتخاب داوران تعیین و برای بهره‌برداری در اختیار کارشناسان مشاور قرار گیرد.

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ادامه داد: الگوهای کاربردی منتخب در دو سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و فیلم های مصاحبه‌ای مشاوره‌ای منتخب نیز در پورتال سازمان بارگزاری شد.

شاه‌پسند درباره سومین جشنواره که در سال آینده برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود و بر اساس شاخصهای ملاک عمل که در هدایت مهارت‌جویان مورد استفاده قرار می‌گیرند، توسط داوران در دو سطح استانی و کشوری داوری می‌شود.

وی در تشریح این روند ادامه داد: ابتدا آزمونی از منابع عمومی و تخصصی (اخلاق حرفه‌ای، تاب‌آوری، دستورالعمل مشاوره، محتوای تخصصی مشاوره و بسته هدایت شغلی، مفاهیم عملی و نظری در مشاوره، راهنمای آزمون سلامت روان و آزمون‌های SCL۹۰، گاردنر و MBTI) با همکاری دفتر سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای سازمان، با شرکت مشاوران مراکز به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

در مرحله دوم آزمون‌های عملی در دو سطح استانی و ستادی انجام خواهد شد و در نهایت از بین ۱۵ نفر برگزیده استانی ۵ نفر برگزیده ملی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

آزمون تئوری ۹ اسفندماه سال جاری، ارسال مستندات برگزیدگان استانی تا ۶ اردیبهشت ماه سال آتی، آزمون عملی (ستادی) تا تاریخ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ و تقدیر از برگزیدگان در هفته ملی مهارت انجام می‌شود.

برگزاری سومین جشنواره الگوی برتر مشاوره مهارت

کد خبر: 58581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =