۲۰ طرح اقتصادی خراسان شمالی آماده سرمایه‌گذاری است

استاندار خراسان شمالی گفت: از ۱۹۰ طرح اقتصادی خارجی ثبت شده در سامانه سازمان سرمایه‌گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران ۲۰ طرح مربوط به خراسان شمالی است.

آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز شنبه در شورای اداری خراسان شمالی اضافه کرد: این استان در رتبه ۱۳ کشوری طرح های سرمایه گذاری خارجی قرار دارد که بی تردید این جایگاه با معرفی فرصت های سرمایه گذاری داخلی و خارجی بیشتر ارتقا خواهد یافت.

حسین نژاد یادآور بیان اینکه تکمیل پروژه های نیمه تمام از اولویت های دولت است، افزود: در جریان سفر دولت به خراسان شمالی ۱۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی و هنری بجنورد (دوبرار) تخصیص یافت و اینک این طرح با ۱۲ هزار و ۹۵۰ مترمربع در دست اقدام است.

حسین نژاد اضافه کرد: همچنین ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز مجتمع های فرهنگی و هنری شهرستان های گرمه، جاجرم و فاروج هر کدام به تفکیک با هزار و ۵۰ متر مربع زیربنا و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

وی با اشاره به اقدامات دولت در سال ۱۴۰۱، گفت: بحث حذف ارز ترجیحی در دولت های قبل هم مطرح بود اما اراده قوی برای اجرایی کردن آن وجود نداشت.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: دولت سیزدهم برای تقویت اقتصاد، این رانت را حذف کرد و حتی هزینه‌های اجتماعی ناشی از این تغییر را پذیرفت.

حسین نژاد ادامه داد: در این میان دولت برای اینکه فشار کمتری به اقشار ضعیف جامعه تحمیل شود، افزایش میزان یارانه نقدی را در دستور کار قرار داد و مردم نیز با درک شرایط، دولت را همراهی کردند.

کد خبر: 58609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =