عملیات کنترل آفات در ۵۲۰۰ هکتار از جنگل‌های اصفهان اجرا شد

رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: عملیات پیش‌آگاهی و کنترل آفات، امسال در سطح پنج هزار و ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های استان با هدف حفظ و پایداری این داشته‌های طبیعی ارزشمند اجرا شد.

آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، امین حافظی، افزود: اجرای اینگونه طرح‌ها سبب کاهش تخریب ناشی از هجوم آفات مختلف در فصول گوناگون و حفاظت از این پهنه‌های سبز طبیعی می‌شود.

وی ادامه داد: رصد جنگل‌ها با همکاری معاونت حفاظت این نهاد در ایام مختلف انجام می‌شود تا در صورت مشاهده آفات در مساحت‌های بالا و فراگیر، مبارزه لازم صورت پذیرد.

رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی اصفهان با اشاره به اجرای دیگر پروژه‌های صیانت از جنگل‌های استان اضافه کرد: کاهش وابستگی به چوب جنگل بعنوان سوخت در زاگرس از اهمیت بالایی برخوردار است که بر این اساس یارانه حمل سوخت به ۶۴۰ خانوار در سالجاری پرداخت شد.

حافظی با اشاره به اجرای ۱۳ کیلومتر کمربند حفاظتی در سال ۱۴۰۱ افزود: احیا و بازسازی عرصه‌های تخریبی ناشی از فعالیت‌های معدنی نیز در ماه‌های اخیر در ۳۶ هکتار از اراضی استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: از ۵۲۶ استعلام مربوط به معادن و طرح‌های عمومی عمرانی، با ۱۹۴ فقره به وسعت ۷۰ هکتار موافقت شده و بقیه استعلام‌ها نیز در دست بررسی است.

رییس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی اصفهان افزود: تهیه بانک اطلاعاتی "ژئودیتابیس"(داده‌های جامع و کامل از اراضی) با موضوع اولویت‌بندی طرح‌های گوناگون حفاظتی و حمایتی در ۲۸ شهرستان استان نیز در سالجاری انجام شد.

استان اصفهان ۱۰.۷ میلیون هکتار مساحت دارد که بیش از ۹۰ درصد آن معادل حدود ۹.۸ میلیون هکتار را عرصه‌ منابع طبیعی و ملی و از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل(معادل ۴ درصد)، ۶ میلیون هکتار را مرتع(معادل ۶۴ درصد) و سه میلیون هکتار را بیابان(معادل ۳۲ درصد) دربرگرفته است.

استان اصفهان از نظر تقسیم‌بندی نواحی رویشی در ۲ ناحیه رویشی زاگرسی و ایران تورانی قرار گرفته است که ناحیه رویشی زاگرسی، غرب و جنوب استان را شامل می‌شود و بقیه مناطق جزو ناحیه رویشی ایرانی تورانی به شمار می‌رود.

کد خبر: 58611

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =