صادرات ۲۱۰ میلیون دلار کالا از گلستان محقق شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: امسال صادرات هدفگذاری شده ۲۱۰ میلیون دلار کالای غیرنفتی از این استان به کشورهای مقصد محقق شد.

آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمد دهنوی در نشست کارگروه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان، افزود: این مهم با همکاری بخش خصوصی محقق شده است.

وی اضافه کرد: با همکاری خوبی که بین دولت و بخش خصوصی آغاز شده، هدفگذاری ۵۰۰ میلیون دلاری صادرات کالا از ابن استان در سال های آینده، دست‌یافتنی است.

به گفته مسوولان گمرک گلستان، امسال عمده کالاهای صادراتی استان به ۳۳ کشور از جمله ترکمنستان، قزاقستان، عراق، افغانستان، رومانی، بلغارستان، ارمنستان، ازبکستان، روسیه و پاکستان است.

وی همچنین از صدور ۷۳ مجوز بی‌نام سرمایه‌گذاری برای نخستین بار در راستای شتاب بخشیدن با توسعه همه جانبه استان خبر داد و گفت: این طرح‌ها آماده جذب سرمایه‌گذاران بود که شیرین‌سازی آب از خزر، گردشگری و صنایع تبدیلی از جمله آن است.

وی افزایش ظرفیت کارخانه‌های آرد استان به ۴۰ درصد، ار سرگیری دوباره آمد و شد کامیون در مرز اینچه‌برون گنبدکاووس به ترکمنستان، افزایش آمد و شد بین هیات‌های تجاری گلستان با کشورهای همسایه، پیگیری اجرای کریدور راه‌آهن شمال به جنوب، خرید تضمینی محصولات کشاورزی و افزایش نرخ آن را از دیگر مزایای ارتباط بخش دولت با بخش خصوصی استان برشمرد.

دهنوی از پرداخت ۱۵۰ هزار میلیارد ریال وام بانکی جدید برای رونق تولید استان خبر داد و گفت: پرداخت این رقم به متقاضیان در گلستان، در ۱۲ سال اخیر رشد بی‌سابقه دارد.

به گفته وی مصارف بانکی استان ۵۲۰ هزار میلیارد ریال بوده که یکسال اخیر ۳۳۰ هزار میلیارد ریال استمهال منابع بانکی انجام شده و ۴۰ هزار میلیارد ریال هم مطالبات بانکی مانده وحود دارد.

کد خبر: 58612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =