آغاز دوره‌های «تربیت رسانه‌ای» ویژه مربیان و فرزندان مراکز شبه‌خانواده

سعید بابایی، مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور از آغاز دوره‌های «تربیت رسانه‌ای» ویژه مربیان و فرزندان مراکز شبه‌خانواده خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل، بابایی از آغاز دوره‌های «تربیت رسانه‌ای» ویژه مربیان و فرزندان مراکز شبه‌خانواده خبر داد و گفت: در سال‌های اخیر که عبارت «تربیت رسانه‌ای» را زیاد می‌شنویم و به کار می‌بریم، بارها با این سؤال روبه‌رو شده‌ایم که مگر عنوان «سواد رسانه‌ای» چه اشکالی دارد که به دنبال جایگزینی برای آن هستیم.

او افزود: حد و مرز «تربیت رسانه‌ای» تا کجاست و قرار است چه کاری کند که «سواد رسانه‌ای» از انجام آن ناتوان است؟ این «تربیت رسانه‌ای» از کجا آمده و معادل چه اصطلاح یا عبارت یا حیطه علمی و دانشگاهی در جهان است.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی، ادامه داد: با عنایت به اهمیت سواد رسانه‌ای در رشد و ارتقاء افراد یک جامعه به ویژه نوجوانان نیاز به حضور در دوره‌های تربیت رسانه‌ای بیش از پیش ضروری است، لذا دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی با همکاری موسسه تربیت رسانه باران، سلسله نشست‌ها و کارگاه‌هایی را برای آموزش به مربیان و فرزندان سازمان به زودی آغاز می‌کند.

به گفته این مقام مسئول، در این نشست مربیان و نوجوانان با یکی از پرتکرارترین ابرمضمون‌های آثار نمایشی کودکان و نوجوانان آشنا می‌شوند و می‌آموزند که چطور فضا را برای مواجهه هوشمندانه با این مفاهیم و محتواها آماده کنند. موضوع نخستین جلسه نگاه تربیتی به پویانمایی «میچل‌ها علیه ماشین‌ها» است که در سال‌های اخیر مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

کد خبر: 58618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =