واگذاری ۱۷۸۱ واحد مسکونی در ۳۱ استان

علی ربوبی، رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی، موسسات غیردولتی و توانمندسازی بهزیستی از واگذاری هزار و ۷۸۱ واحد مسکونی در ۳۱ استان در بهمن‌ماه جاری خبر داد و گفت: ۲۶ هزار و ۴۰۱ واحد از ابتدای دولت به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل، ربوبی گفت: ۳۵۱ واحد مسکونی به خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول، ۵۹ واحد مسکونی به خانوارهای دارای ایتام، ۳۸ واحد مسکونی برای زنان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت خیلی شدید و شدید جزء سه دهک پایین درآمدی و یکهزار و ۳۳۳ واحد در قالب سایر طرح‌ها و برنامه‌های دردست اقدام اعم از مسکن روستایی، مشارکت با وزارت راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر و مشارکت با بسیج سازندگی ویژه خانوارهای دارای یک فرد معلول و زنان سرپرست خانوار واگذار شد.

او ادامه داد: این واحدهای مسکونی درقالب تفاهمنامه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) واگذار شده است.

رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی، موسسات غیردولتی و توانمندسازی بهزیستی درخصوص منابع مالی دولتی پیش‌بینی شده برای احداث این واحدهای مسکونی، بیان کرد: تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت، ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای خانوارهای عادی تحت پوشش تا سقف ۱۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض برای خانوارهای دارای ایتام، ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان برای خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول، ۲۰۰ میلیون تومان برای خانوارهای نیازمند جانمایی شده در تفاهم‌نامه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) درنظر گرفته شد.

به گفته این مقام مسئول، ارزش ریالی هزینه احداث واحدهای مسکونی مورد نظر حدود ۸۰۲ میلیارد تومان بوده که ۱۷۷ میلیارد تومان آن از محل کمک‌های بلاعوض، حدود ۱۸ میلیارد تومان آن از محل معافیت‌های حق انشعاب آب و فاضلاب، برق، گاز و پروانه ساختمانی، حدود ۱۷۴ میلیارد تومان آن از محل تسهیلات ارزان قیمت بانکی و مابقی توسط خیرین و خانوار تامین شده است. همچنین عملیات احداث واحدهای فوق برای خانوارهای فاقد زمین در اراضی واگذار شده توسط وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای تشکیل سازمان بهزیستی کشور، تامین مسکن ۱۶۶ هزار و ۴۲۱ خانوار تحت پوشش محقق شده است که از این تعداد ۲۶ هزار و ۴۰۱ واحد از ابتدای دولت سیزدهم به مرحله بهره‌برداری رسیده و در حال حاضر ۳۵ هزار و ۹۶۰ واحد مسکونی نیز در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی در دست احداث است.

کد خبر: 58619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =