۱۵۹ زن سرپرست خانوار پاکدشتی از بیمه تأمین اجتماعی برخوردار شدند

نادره افشارها، رئیس بهزیستی شهرستان پاکدشت گفت: در سال گذشته یکصد و ۵۹ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این اداره از محل اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها و سازمان بهزیستی و ۴۴ نفر از محل بیمه روستائیان و عشایر، از بیمه تامین اجتماعی و بازنشستگی برخوردار شدند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، افشارها با اشاره به بند "ت" ماده ۸۰ قانون برنامه ششم توسعه که در آن به توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تاکید شده است، اظهار داشت: یکهزار و ۳۸۰ زن سرپرست خانوار و افراد تحت تکفل آنان مستمری ماهیانه و کمک هزینه معیشت دریافت می‌کنند.

او هدف از اجرای این طرح را ارتقای سطح توانمندی بانوان سرپرست خانوار خواند و افزود: از سال ۱۳۹۱ برای بیمه زنان سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی شهرستان مبالغی به صورت متمرکز از سوی سازمان بهزیستی کشور به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است.

افشارها به فعالیت‌های بهزیستی پاکدشت در دفتر توانمندسازی زنان و خانواده اشاره کرد و ادامه داد: به یک هزار و ۳۸۰ زن سرپرست خانوار و افراد تحت تکفل آنان که دچار مشکلات عاطفی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بوده و نیازمند حمایت از طریق مددکاری هستند، مستمری ماهیانه و کمک هزینه معیشت پرداخت می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال گذشته در قالب سبدکالا، کمک هزینه تحصیلی، ودیعه مسکن، هزینه درمان از طریق بهزیستی شهرستان به زنان سرپرست خانوار حمایت‌های لازم انجام شده است. پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

کد خبر: 58626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =