وضعیت مناسب‌سازی محیط شهری و اداری سقز مطلوب نیست

جعفر توان، فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت: مناسب سازی محیط شهری و اداری این شهر وضعیت مطلوبی ندارد و باید از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای بهبود این مهم استفاده شود.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، توان روز دوشنبه در کارگروه مشترک مناسب سازی، شورای سالمندی و توانبخشی معلولان روستای شهرستان سقز، از وضعیت مناسب سازی محیط شهری، اداری و بانک‌ها، انتقاد و بیان کرد: از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و جذب اعتبارات استانی برای دسترسی معلولان و سالمندان باید استفاده شود.

او بر انجام اصلاحات و تعمیرات عمرانی در محیط ادارات و بانک‌ها برای دسترس پذیری افراد دارای معلولیت و سالمندان تاکید کرد و افزود: ارائه خدمات و مناسب سازی محیط شهری از رسالت های نهادهایی هم چون شهرداری و بهزیستی است که باید اهتمام بیشتری در این رابطه داشته باشند.

فرماندار ویژه سقز با بیان اینکه آمار سالمندان در این شهرستان بالا است و به عبارتی می‌توان آنرا شهرستانی سالمند توصیف کرد، گفت: اجرای برنامه های کاربردی، تقویت برنامه های حوزه بهداشتی برای سالمندان و تقویت ورزش همگانی و طرح پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی از موارد ضروری است که باید به آنها پرداخته شود.

توان، بر شناسایی دقیق افراد دارای معلولیت و افزایش سهم بهره‌مندی آنها، از خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه تاکید کرد و افزود: اگر همه نهادهای متولی به رسالت خود به بهترین شکل عمل کنند شاهد تحول مطلوبی در ارائه خدمات به این قشر از جامعه خواهیم بود.

رییس اداره بهزیستی سقز هم در این جلسه اظهار کرد: ۲ هزار و ۷۰۰ نفر افراد دارای معلولیت در روستاهای این شهرستان شناسایی شده که سهم شهرستان سقز از خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه، یک هزار نفر است.

کد خبر: 58629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =