۱۳ کیلومتر بزرگراه در محور مواصلاتی زاهدان- بیرجند زیر بار ترافیک رفت

۱۳ کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان- بیرجند در آستانه نوروز ۱۴۰۲ به منظور افزایش ایمنی سفر مسافران و کمک به توسعه اقتصادی استان سیستان و بلوچستان زیر بار ترافیک رفت.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان امروز جمعه در این مراسم با بیان اینکه برخورداری از پهناورترین شبکه راههای ارتباطی، قرار گرفتن درمسیر یکی از مهمترین کریدورهای اصلی تجارت جهانی و صدها مزیت اقتصادی دیگر ، ضرورت وجود راه‌های مواصلاتی استاندارد را در پهنه جغرافیایی جنوب شرق کشور اجتناب ناپذیر کرده است، گفت: برای تکمیل ۱۳ کیلومتر بزرگراه در این محور مهم استان ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

عطاء اله اکبری افزود: طول کل مسیر زاهدان - بیرجند ۲۱۱ کیلومتر بوده که تاکنون ۱۰۸ کیلومتر آن به بزرگراه تبدیل گردیده و جهت تبدیل تمام این محور به باند دوم به افزون بر ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان در توسعه بزرگراهی رتبه‌ای پایین‌تر از میانگین کشوری دارد و برای رسیدن به میانگین کشوری تا دو سال آینده نیازمند تامین اعتبارات لازم است، گفت: این اداره کل با توجه به اینکه ساخت بزرگراه ها علاوه بر افزایش ایمنی سفر سبب توسعه فعالیت تجاری و ترانزیتی می شود و زمینه را برای رونق فعالیت های اقتصادی، سرمایه گذاری و دیگر حوزه های اقتصادی فراهم می سازد با بکارگیری تمام ظرفیت های ملی و استانی تلاش نموده در صورت تخصیص به موقع اعتبارات شبکه بزرگراهی استان تا سه سال آینده را تکمیل نماید.

وی اضافه کرد: در این راستا در آستانه نوروز ۶۰کیلومتر بزرگراه و راه اصلی با اعتبار۱۱۰۰۰ میلیارد ریال زیر بار ترافیک می رود و همزمان نیز ساخت ۳۰ کیلومتر بزرگراه با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال آغاز می شود.

کد خبر: 58645

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =