وعده شهرداری شیزار درباره ساماندهی دروازه قرآن

شهردار منطقه سه شیراز با بیان اینکه وضعیت کنونی دروازه قرآن به عنوان مهمترین ورودی این کلانشهر، از مطلوبیت لازم برخوردار نیست، وعده داد که فاز اول پروژه ملی ساماندهی این محور، خرداد ۱۴۰۲، آغاز شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، دوازه قرآن، یکی از عناصر مهم ملی و مذهبی و یکی از نمادهای مهم شیراز به شمار می‌رود؛ اما سه دهه گذشته، علیرغم اجرای طرح‌های مختلف گردشگری و زیباسازی، نه تنها از مشکلات ترافیکی و بصری این محور کاسته نشده، بلکه به یکی از نقاط کانونی دارای مشکل بدل شده است.

شیب تند ورودی، ایجاد و گسترش مراکز خدمات تعمیرگاهی، تفریحی، پذیرایی، اقامتی و مسکونی، نبود توازن بین حجم افزایش خودرو و تعریض معبر یا ایجاد مسیرهای دسترسی، نبود مسیرهای امن تردد پیاده، توسعه جذابیت‌های گردشگری در اطراف نماد دروازه قرآن، بدون توجه به ایجاد و توسعه زیرساخت‌هایی نظیر پارکینگ، معبر عبور عابرپیاده و .... زمینه ساز بروز مخاطرات مختلف به ویژه حوادث رانندگی در این محور شده است.

غلامرضا شهریاری، شهردار منطقه سه شیراز که عملکرد مجموعه تحت مدیریتش در موضوع جایگزین نماد طاووس، مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت، در یک نشست خبری، از برنامه‌ریزی برای اجرای پروژه‌ای به اعتقاد او، ملی! برای ساماندهی محدوده دروازه قرآن، خبر داد.

شهریاری از آغاز فاز اول این پروژه با اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی از خرداد سال آینده خبر داد و گفت: معتقدم با ایجاد دور برگردان و سرعت گیر نمی‌توان مشکلات ترافیکی محور دروازه قرآن را حل کرد.

او، ایجاد یک زیرگذر را راهکاری برای رفع بخشی از مشکلات این نقطه دانست و گفت: با ایجاد زیرگذر می‌توان یادمان‌های زیباتری هم در این محور نصب کرد.

شهردار منطقه سه در موضوع، المان طاووس دروازه قرآن و نقدهای متعدد صاحبنظران و شهروندان، گفت: طاووس جدید دروازه قرآن توسط دو هنرمند شیرازی با ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار طراحی و ساخته شده است. این عدد برای یک یادمان زیاد نیست.

شهریاری که اعتقاد دارد استفاده از بهترین هنرمندان در طراحی المان‌های شهری، مسیر انتقادهای برخی را نخواهد بست، اعلام کرد که روز شنبه ۲۷ اسفند، فاز اول پروژه بلوار "حاج عزت" در ورودی شمال شرق شیراز به سمت خرامه، افتتاح و فاز تکمیلی آن مهر سال آینده قابل بهره‌برداری می‌شود.

شهردار منطقه ۳ شیراز همچنین به موضوع احداث سیل بند در بالادست شهرک سعدی اشاره و خاطرنشان کرد: براساس تفاهم نامه منعقد شده میان دستگاه‌های متولی برای احداث بندها در بالادست شهرک سعدی، اما با چندین ماه پیگیری شهرداری به جهت اجرایی کردن این طرح، شهرداری این آمادگی را دارد که کار خود را برای ساخت این سیل بندها آغاز کند.

شهریاری ادامه داد: دستگاه‌های متولی همچون ادارات کل منابع طبیعی و آب منطقه‌ای براساس تفاهم نامه منعقد شده وظایف شان تملک و یا بازگشایی مسیرها است باید پای کار باشند تا از وقوع هر گونه اتفاقی جلوگیری شود.

او خاطر نشان کرد: با توجه به بودجه ۵۰ میلیارد تومان که برای اجرای پروژه سیل بند شهرک سعدی اختصاص یافته است، براساس پیش بینی انجام شده این شهرک تا ۲۰ سال آینده به هیچ عنوان با مشکل وقوع سیلاب مواجه نخواهد شد.

شهردار منطقه ۳ شیراز همچنین تأکید کرد: این جرأت را داریم که در صورت عدم همکاری و مشارکت هر دستگاه اجرایی در اجرای اقدامات، این موضوع را به صراحت اعلام کنیم.

شهریاری افزود: احداث پارک ۵۰ هکتاری جنوب شهرک زیبا شهر، احداث پایانه شهرک سعدی، مسدود سازی ۵۰۰ متری تا فضای آرامگاه سعدی به جهت برداشتن حجم ترافیک در این محور، بهسازی محور حافظیه، احداث پل عابر پیاده شهرک گلشن، آسفالت معابر منطقه، لوله گذاری آب‌های سطحی، اجرای ادامه عملیات عمرانی محور عرفان و بهسازی و پیاده رو سازی معابر سطح منطقه از اقدامات در دستور کار منطقه سه در سال ۱۴۰۲ است.

او همچنین به پروژه‌های محرومیت زدایی منطقه اشاره کرد و افزود: اجرای شش پروژه محرومیت زدایی در سطح منطقه در دستور کار است که پنج پروژه در شهرک سعدی و یک پروژه در شهرک رکن آباد اجرا می‌شود.

کد خبر: 58647

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =