صیانت از حق و حقوق کارگر و کارفرما در اولویت بازرسان کار باشد

علی جهانی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در بازرسی‌ها بازرسان کار هم باید از حق و حقوق کارگر دفاع کنند و هم نباید حق کارفرما ضایع شود این اولویت بازرسان کار است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، جهانی در جمع بازرسان کار این اداره کل با بیان اینکه در بازرسی‌ها نباید در حق کارگر یا کارفرما اجحافی شود، افزود: نقش بازرسان کار در کاهش حوادث و ارتقای سطح ایمنی واحدهای کارگری بسیار تاثیر گذار است. بازرسان کار در واقع سفیران سلامت این اداره کل در کارخانجات، کارگاه‌های تولیدی و صنعتی، ساختمان‌ها و ابنیه واحدهای کارگری هستند که با آموزش‌ها و تذکرات به موقع در پیشگیری از حوادث کار تاثیر گذار هستند.

او بر رعایت اجرای قانون و توجه به نکات ایمنی و حفاظتی در بازرسی‌ها تاکید کرد و افزود: در بازرسی از واحدهای تولیدی، صنعتی، ساختمان‌ها و... نقاط حادثه‌پذیر و موارد عدم رعایت ایمنی کارگران و واحدهای کارگری شناسایی شده و در اجرای قانون با هیچ فردی تعارف نداشته باشند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با تاکید بر اینکه نباید در بازرسی ها حقی از کارگر یا کارفرما ضایع شود، گفت: با توجه به فرا رسیدن پایان سال و پرداخت کامل حقوق و دستمزد کارگران، بازرسان کار وضعیت پرداخت حقوق به نیروهای کار را بررسی و در این خصوص اهتمام بیشتری کنند و با جدیت این مسئله مهم را پیگیری کنند.

کد خبر: 58685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =