فعالیت مراکز مشاوره بهزیستی در استان بوشهر افزایش می‌یابد

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته فعالیت مراکز مشاوره بهزیستی در استان بوشهر افزایش می‌یابد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر، حسین اسدی راد، ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت نهم اردیبهشت روز روانشناس بیان کرد: امروزه نقش سلامت روان در پویایی و سلامت روانی-اجتماعی آحاد جامعه بر همگان روشن است و کار آمدی هر جامعه در گرو ارتقا سلامت روان افراد آن جامعه است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر اضافه کرد: روانشناسی و مشاوره ضرورتی انکارناپذیر برای کاهش آلام کسانی است که در اتاق مشاوره نیاز به شنیده شدن را تجربه می‌کند.

فعالیت ۴۸ مرکز مشاوره

اسدی راد بیان کرد: ۴۸ مرکز مشاوره با مجوز بهزیستی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد مراکز مشاوره ۱۱ مرکز دولتی و ۳۷ مرکز غیر دولتی که در قالب مراکز مشاوره حضوری دولتی، مراکز مشاوره حضوری غیر دولتی، مرکز مشاوره دولتی تلفنی مراکز کنترل و کاهش طلاق غیردولتی و دولتی هستند.

او افزود: مراکز دولتی ارائه دهنده خدمات مشاوره شامل یک مرکز مشاوره حضوری، یک مرکز مشاوره تلفنی و ۱۰ مرکز مداخله اورژانس اجتماعی است و خدمات مشاوره ارائه می‌کنند که از این تعداد ۱۴ مرکز در برنامه کنترل و کاهش طلاق در بخش دولتی و غیر دولتی خدمات ارائه می‌کنند.

مدیر کل بهزیستی استان بوشهر افزود: در سال گذشته تعداد مراجعین مراکز مشاوره حضوری دولتی هزار و ۱۵۶ نفر، تعداد مراجعین مراکز مشاوره حضوری غیر دولتی ۱۳ هزار و ۸۹۵ نفر، تعداد مراجعین مراکز مشاوره تلفنی ۱۳ هزار و ۱۵۲ تماس، تعداد مراجعین مراکز کنترل و کاهش طلاق غیردولتی ۲ هزار و ۹۱ نفر، تعداد مراجعین مراکز کنترل و کاهش طلاق دولتی ۴۳ نفر بود.

وی ادامه داد: ۱۰ مرکز مداخله روانشناسی اورژانس اجتماعی دولتی در استان فعال است که در سال گذشته هشت هزار مورد خدمات روانشناسی به مردم ارائه شده است.

کد خبر: 59531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =