تاثیر هوش مصنوعی بر رشد یا نزول مشاغل

هوش مصنوعی (AI) با به‌روزرسانی‌های روزانه در مورد قابلیت‌های جدید که به همان اندازه ترس و هیجان را در جهان برانگیخته، دنیای کار را تحت تأثیر قرار داده است. مانند تمامی تکنولوژی‌های سرنوشت‌ساز با ورود هوش مصنوعی به عرصه کار بخش‌های مهمی از بازار کار تحت تاثیر قرار گرفته و با سرعت بیشتری در حال تحول است. مجمع جهانی اقتصاد در نشست اخیر خود رشد مشاغل متاثر از هوش مصنوعی را مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش آتیه آنلاین؛ بر اساس تحقیقات مجمع جهانی اقتصاد، هوش مصنوعی پیشتاز رقابت در مشاغلی است که سریع‌ترین رشد را در پنج سال آینده خواهند داشت. در اینجا چند شغل وجود دارد که باید در نظر بگیرید. بر اساس تحقیقات جدید، بخش‌های مرتبط با هوش مصنوعی (AI) سریع‌ترین نوع انفجار شغلی در پنج سال آینده خواهد بود.

افزایش علاقه به هوش مصنوعی در ماه‌های اخیر، به لطف انتشار ابزارهایی مانند ChatGPT و Midjourney، نگرانی‌هایی را در مورد اینکه چگونه دنیای کار تحت تأثیر این انقلاب فناوری جدید قرار خواهد گرفت، ایجاد کرده است. اقتصاددانان و کارشناسان کار در تلاش هستند تا پیش‌بینی کنند که کدام مشاغل بیشتر در معرض خطر هستند و چه نوع مشاغل جدیدی قرار است ایجاد شود.

مجمع جهانی اقتصاد هفته گذشته گزارش «آینده کار» خود را ارائه داد که در آن جزئیات مشاغلی که در پنج سال آینده سریع‌ترین رشد و آنهایی که سریع‌ترین کاهش را خواهند داشت دیده می‌شود.

جای تعجب نیست که در این لیست متخصصان هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در صدر انواع مشاغل با بیشترین رشد قرار دارند. به دنبال آن مشاغل مرتبط با متخصصان پایداری، تحلیلگران هوش تجاری و تحلیلگران امنیت اطلاعات قرار گرفته‌اند. بر اساس این گزارش، در آن سوی طیف رشد سریع شغلی کارمندانی قرار دارند که در بانک‌ها و سایر مکان‌های مشابه کار می‌کنند، این نوع از مشاغل بنا به پیش‌بینی مجمع جهانی اقتصاد، به سرعت شاهد از میان رفتن و جایگزینی با هوش مصنوعی هستند.

کد خبر: 59830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =