معرفی فناوری‌های جدید برای حرکت معلولان

حرکت و جابجایی مستقل برای افراد معلول همواره یک چالش مهم محسوب می‌شود. تکنولوژی‌های جدید به افراد دارای مشکلات حرکتی یا طیف وسیع‌تری از معلولین برای جابجایی و حرکت خودمختار کمک می‌کنند. نمونه این فناوری‌ها ویلچر برقی Scewo Bro یا خودرو HawKar است که حرکت خودمختارانه در داخل و خارج از ساختمان را برای معلولان امکانپذیر می‌سازد.

به گزارش آتیه آنلاین؛ تحرک مستقل در یک ساختمان یا زیرساخت‌های عمرانی برای کاربران ویلچر دشوار است. به‌ویژه در ساختمان‌های بدون بالابر، مشکل بالا و پایین رفتن با استفاده از ویلچر استاندارد برای کسانی که دچار مشکلات حرکتی هستند چالش‌برانگیز است. به همین دلیل ویلچرهای برقی مبتنی بر مسیر معلولین را قادر می سازد تا از پله‌ها با سرعت یکنواخت و به صورت ثابت بالا یا پایین بروند. این راه‌حل‌ها از یک اثر درهم تنیده بین دندانه‌های بیرونی مسیر و گوشه‌های تیز پله‌ها استفاده می‌کند.

اخیرا استارت آپ سوئیسی Scewo که ویلچرهای پله‌نوردی را توسعه می‌دهد ویلچر برقی Scewo Bro طراحی کرده است که چرخ‌ها و مسیرهای تانک مانند را با یک سیستم کنترل فعال ترکیب می‌کند تا ویلچر را ثابت نگه دارد. این صندلی متحرک از طریق جوی‌استیک یا با تغییر وزن بدن قابل کنترل است. چرخ‌ها به کاربران اجازه می‌دهند بر موانعی مانند حاشیه مسیر، مسیر ریلی، چمن، گل یا سنگ حرکت کنند و چابکی ویلچر را حفظ می‌کند. این ویلچر مسیرهای لاستیکی دارد که به طور خودکار با زاویه پله‌ها سازگار می‌شوند و کاربر را همیشه در یک سطح نگه می‌دارند بطوری که امکان انتقال خودکار به پله و بازگشت به کف را فراهم می کند.

مشابه مورد بالا یک فناوری مهم دیگر که چالش حرکتی معلولین را برطرف می‌کند به حرکت در جاده‌ها به صورت مستقل مربوط است. رانندگی با ماشین برای افراد دارای معلولیت حرکتی چالش‌برانگیز است. با این حال معرفی خودروهای نیمه‌خودران و خودمختار این مسئله را تغییر می‌دهد. استارت‌آپ‌های جدیدی در حال نوآوری با خودروهای خودمختار هستند که از طراحی جامعی برای رفع نیازهای افراد معلول استفاده می‌کنند. علاوه بر ناتوانی‌های جسمی، این راه‌حل‌ها با ردیاب‌های GPS، دوربین‌ها و سایر ابزارها به غلبه بر مشکلات بینایی و شناختی نیز یاری می‌رسانند و طیف وسیع‌تری از معلولین را به حرکت در جاده‌ها قادر می‌سازد.

HawKar یک استارت‌آپ تونسی است که برای معلولین خودروی نیمه‌خودران می‌سازد. این خودرو سبک وزن است و برای تسهیل پارکینگ و همچنین ورود و خروج ویلچر طراحی شده است. پارک کردن آن به صورت عمود بر پیاده رو به راننده معلول اجازه می‌دهد تا به راحتی به وسیله نقلیه وارد یا از پیاده رو خارج شود. به این ترتیب فرد بدون کمک دیگری می‌تواند با این خودرو آزادی حرکت را سوار بر ویلچر بدست آورد.

کد خبر: 59936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =