بهره‌وری سرمایه انسانی تابع مهارت‌های همگام با تکنولوژی است

غلامحسین حسینی‌نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در آیین امضاء و تمدید تفاهم‌نامه آموزشی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، بهره‌وری سرمایه انسانی در صنایع را تابع توسعه شایستگی‌ها و مهارت‌های آنان همگام با  تغییرات تکنولوژی دانست.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، حسینی‌نیا توسعه آموزش‌های مهارتی محیط کار واقعی را از مهمترین اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه دانست و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، آموزش ۲۵ هزار نفر از کارکنان، اپراتورها، تکنسین‌ها و کارکنان جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی به منظور ارتقاء ایمنی و سطح کیفی خدمات بر عهده سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خواهد بود.

او همسویی با تغییرات تکنولوژی را یک ضرورت در دنیای کسب‌وکار برشمرد و افزود: این تفاهم‌نامه هر ۱۰ سال یکبار تمدید می‌شود و شرکت ملی پخش تمامی امکانات، تجهیزات و مربی در اختیار سازمان آموزش فنی حرفه‌ای جهت تربیت نیروی ماهر قرار می‌دهد.

معاون وزیر کار با بیان اینکه بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید، سبب کاهش خطا و اتلاف‌ها و افزایش بهره‌وری سرمایه انسانی است، اضافه کرد: در جوامع توسعه‌یافته و درحال توسعه، سرمایه انسانی یکی از مهم‌ترین عناصر مؤثر در بهبود، بهره‌وری و ارتقاء کیفیت تولید محصول محسوب می‌شود، بنابراین ارتقاء مهارت منابع انسانی و کارگران در سطوح مختلف یکی از مهمترین فاکتورهای تأثیرگذار در ایجاد ارزش افزوده و ارتقاء کیفیت محصولات است.

در حاشیه سومین روز بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش و مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، تفاهم‌نامه آموزشی بین رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و مدیر منابع انسانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی امضا شد.

کد خبر: 60281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =