جذب پزشکان متخصص با جدیت پیگیری می‌شود

سرپرست درمانگاه تأمین‌اجتماعی نورآباد (لرستان)، خدمات این مرکز درمانی را علاوه بر مردم منطقه با استقبال ساکنان سایر شهرستان‌ها و حتی استان‌های همجوار بیان کرد و در نتیجه گسترش خدمات تخصصی این درمانگاه را ضروری دانست.

رسول طهماسیان قبادی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه این مرکز درمانی در مساحتی به وسعت ۲۰۹۹ متر مربع واقع شده است، افزود: این درمانگاه در دو شیفت صبح و عصر پذیرای بیمه‌شدگان و بیماران شهرستان است و مراجعه کننده‌ها در شیفت صبح و عصر می‌توانند با هماهنگی با پذیرش از خدمات ویزیت پزشکان، داروخانه و تزریقات بهره‌مند شوند.

وی در ادامه گفت: در شیفت صبح نیز خدمات مامایی، آزمایشگاه و دندان‌پزشکی ارائه می‌شود. هرچند درحال حاضر به علت نبود دندانپزشک، این واحد غیرفعال است، اما راه‌اندازی آن با جدیت دنبال می‌شود. بخش‌های اداری و مالی و فناوری اطلاعات نیز از دیگر خدمات این مرکز را در شیفت صبح تشکیل می‌دهد.

سرپرست درمانگاه نورآباد ادامه داد: از اردیبهشت امسال متخصص داخلی نیز در درمانگاه حضور دارد و با توجه به میزان استقبال زیاد مردم از خدمات این مرکز، ضرورت ارائه خدمات تخصصی وجود داشت که این خواسته بیمه‌شدگان با جذب یک متخصص به عنوان نخستین قدم، فراهم شده و امید است که در قدم‌های بعدی امکان همکاری متخصصان بیشتری ایجاد شود.

طهماسیان قبادی با اشاره به وضعیت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز خود، بیان کرد: داروهای مورد نیاز درمانگاه براساس فارماکوپه دارویی تا حد توان تهیه شده و در اختیار بیماران قرار می‌گیرد. در مواقع کمبود دارو، تلاش بر این است تا اقلام مورد نیاز از شرکت‌های دارویی خریداری و در انبار ذخیره شود و خوشبختانه تاکنون در این زمینه با مشکل حادی مواجه نشده‌ایم.

او تعداد نیروی انسانی فعال در این درمانگاه را ۳۱ نفر برشمرد و افزود: از این تعداد، ۲۰ نفر را کادر درمان تشکیل می‌دهد که ۶ نفر آن‌ها، پزشک عمومی هستند. اما در زمینه پزشکان متخصص با کمبود نیرو مواجه‌ایم و با وجود دارا بودن امکانات دندانپزشکی، فعالیت این واحد به دلیل نبود دندانپزشک، راکد مانده است.

سرپرست درمانگاه نورآباد درباره جایگاه این مرکز درمانی در خدمت‌رسانی به مردم، گفت: ارائه روزانه ۵۰۰ ویزیت پزشک عمومی، خود بیانگر میزان استقبال از خدمات این مرکز است؛ همچنین خدمات آزمایشگاهی این درمانگاه نیز مانند هماتولوژی و بیوشیمی با اقبال توجه مردم مواجه می‌شود.

طهماسیان قبادی با اعلام اینکه سالیانه به‌طور میانگین ۱۵۰ هزار بیمار به این مرکز مراجعه و پذیرش می‌شوند، تاکید کرد: دسترسی آسان مردم به خدمات این درمانگاه، این مرکز را تبدیل به خانه دوم بیمه‌شدگان کرده است که در صورت بروز هر نوع ناخوشی، به آن مراجعه می‌کنند و علاوه بر مردم منطقه، ساکنان شهرهای فیروزآباد و الشتر در استان لرستان و نیز شهرستان هرسین در استان کرمانشاه برای بهره‌مندی از خدمات درمانی به این درمانگاه می‌آیند.

وی پی‌گیری اموری مانند افزایش تعداد متخصصان، انجام آزمایش‌های هورمونی و فعال کردن بخش دندانپزشکی را از جمله مهمترین برنامه‌های در دست اقدام خویش برشمرد.

کد خبر: 60374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =