انرژی بادی بزرگترین منبع تولید برق در بریتانیا شد

به گفته محققان امپریال کالج لندن، توربین‌های بادی ۳۲.۴ درصد از برق بریتانیا را در سه ماه اول سال تامین می‌کردند. گاز، یک سوخت فسیلی، مسئول ۳۱.۷ درصد از ترکیب سوخت برق بود. این اولین بار است که باد بیشترین سهم برق را در یک دوره سه ماهه در تاریخ شبکه برق کشور ارائه می دهد.

به گزارش آتیه آنلاین و به نقل از cnbc؛ انرژی بادی بزرگترین منبع برق بریتانیا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ بود که از گاز طبیعی پیشی گرفت و نقش مهمی را که انرژی‌های تجدیدپذیر قرار است در سال‌های آینده ایفا کنند، برجسته کرد.

به گفته محققان امپریال کالج لندن، توربین‌های بادی ۳۲.۴ درصد از برق بریتانیا را در سه ماه اول سال تامین می‌کردند. در مقابل گاز که یک سوخت فسیلی و آلودکننده است، مسئول ۳۱.۷ درصد از ترکیب سوخت برای تولید برق بود.

با عمومی شدن بخش‌هایی از گزارش این محققان، شرکت انرژی Drax در بیانیه‌ای گفت، «این اولین بار است که باد بیشترین سهم تولید برق را در یک دوره سه ماهه در تاریخ شبکه برق کشور تولید می‌کند». منابع دیگر تامین‌کننده شبکه برق در بریتانیا شامل؛ واردات برق(۱۲.۶%) برق هسته‌ای (۱۲.۵%) تولید برق از زیست توده (۵.۷%) تولید خورشیدی (۲.۳%) تولید برق آبی (۱.۵%) و تولید برق با سوزاندن زغال سنگ (۱.۳%)است.

این شرکت در بیانیه خود گفت که تولید مبتنی بر باد ۳ درصد بیشتر از سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ انجام شده است. در مقابل، تولید برق از گاز ۵ درصد کاهش یافته است. بر اساس تحلیل‌ها، توربین‌های بادی ۲۴ تراوات ساعت برق تولید کرده‌اند. میزانی که طبق برآورد Drax برای شارژ بیش از ۳۰۰ میلیون تسلا مدل Ys کافی است.

بر این اساس کالج لندنی مدعی است که «انقلاب انرژی تجدیدپذیر نحوه دریافت برق بریتانیا را تغییر داده است و شبکه برق را تمیزتر و سبزتر کرده است». با این همه هنوز موانع زیادی برای رسیدن به یک شبکه کاملاً بدون سوخت فسیلی وجود دارد، اما قطع شدن گاز برای اولین بار یک نقطه عطف واقعی خواهد بود.

کد خبر: 60412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =