ادامه رشد بورس

بورس تهران در معاملات روز سه‌شنبه «دوم خرداد» با افزایش بیش از 12 هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش «آتیه آنلاین»، در چهارمین روز معاملاتی بازار سهام در هفته جاری، شاخص کل بورس با ۱۲ هزار و ۲۹۲ واحد افزایش تا رقم دو میلیون و ۳۳۰ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۱۴ هزار و ۲۸۸ واحد افزایش در رقم ۷۹۱ هزار و ۱۴۲ واحد ایستاد. از سویی معامله‌گران این بازار ۸۰۸ هزار معامله به ارزش ۱۲۲ هزار و ۴۴۶ میلیارد ریال انجام دادند.

همچنین امروز نماد مخابرات ایران بیشترین تاثیر مثبت و ملی صنایع مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس گذاشتند. شاخص فرابورس نیز با ۲۵۶ واحد افزایش تا رقم ۲۹ هزار و ۴۹۷ واحد صعود کرد.در این بازار ۴۳۷ هزار معامله انجام شد که ۳۱۰ هزار و ۹۰۷ میلیارد ریال ارزش داشت و نمادهای ایران خودرو دیزل، بانک دی و پلیمر آریاساسول نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس گذاشتند.

این درحالیست که نسبت P/E فوروارد خیلی از سهم‌های بزرگ بازار حدود ۵ الی ۶ است با توجه به افزایش نرخ ارز، یز این اساس رشد سهم‌های بزرگ ‌و بنیادی بازار سرمایه نگران‌کننده نیست، اما به دلیل ترس و بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران نسبت به بورس، به محض منفی شدن بازار در اواسط اردیبهشت ماه، در نمادهای ارزنده و بنیادی بازار نیز فشار فروش شدت گرفت.

البته باید گفت،رشد این سهم‌ها جای هیچ گونه نگرانی ندارد، به‌هرحال، بازار سرمایه مناسب‌ترین بازار برای جذب نقدینگی، کاهش تورم و کمک به رشد تولید است و این امیدواری وجود دارد که اعتماد عمومی در این بازار افزایش یافته و شاهد رشد منطقی بورس باشیم.

کد خبر: 60465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =