استقبال کارگران از خدمات درمانگاه رامیان در استان گلستان

رئیس درمانگاه تأمین‌اجتماعی رامیان (گلستان)، خدمات این مرکز درمانی را با توجه به فعالیت شرکت‌های صنعتی در منطقه و نیز وجود منابع زغال‌سنگ، با استقبال کارگران مواجه دانست به نحوی که نیاز اولیه آن‌ها در حوزه درمان تامین می‌شود.  

دکتر محمود مفیدی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه فعالیت این مرکز درمانی از شش سال قبل آغاز شده است، افزود: این درمانگاه در مساحتی به وسعت ۳۵۳ متر مربع واقع شده و بنای آن نیز با ۳۱۸ متر مربع در دو طبقه احداث شده است. با توجه به سطح یک بودن درمانگاه، در یک شیفت صبح فعالیت دارد.

وی ادامه داد: خدمات درمانگاه شامل ویزیت پزشکان، تزریقات، مامایی، داروخانه و پذیرش است و ماهیانه حدود ۳ هزار بیمار در این درمانگاه پذیرش می‌شوند که این میزان سالیانه حدود ۳۶ هزار نفر را تشکیل می‌دهد.

رئیس درمانگاه تأمین‌اجتماعی رامیان در بیان اهمیت فعالیت این درمانگاه، گفت: شهرستان رامیان در منطقه کوهستانی واقع شده و این منطقه دارای معادن زیاد به ویژه زغال‌سنگ است. به واسطه این ویژگی بسیاری از شرکت‌های صنعتی در منطقه فعالیت دارند.

مفیدی بیان کرد: از این‌رو اقشار کارگر زیادی در این شهرستان حضور دارند که بسیاری از آن‌ها و خانواده‌های‌شان خدمات اولیه درمانی خود را از این مرکز دریافت می‌کنند و این سهولت دسترسی، مانع از مراجعه خیل عظیم مردم به مراکز درمانی اطراف شده و از سرگردانی آن‌ها جلوگیری می‌کند.

او افزود: تنها در صورت نیاز به خدمات تخصصی، بیماران به نزدیک‌ترین بیمارستان تأمین‌اجتماعی واقع در گنبدکاووس ارجاع داده می‌شوند که در فاصله ۳۰ کیلومتری رامیان واقع شده است.

رئیس درمانگاه تأمین‌اجتماعی رامیان ادامه داد: دسترسی بیماران به داروهای تجویزی از سوی پزشکان عمومی در این درمانگاه فراهم است و معمولا داروهای تخصصی که توسط متخصصان خارج از درمانگاه برای بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی تجویز می‌شود در داروخانه این درمانگاه، به بیماران عرضه می‌شود. همچنین آن دسته از داروهای بیماران مزمن مانند دیابت، فشارخون، قلبی عروقی، اعصاب‌وروان و تیروئید به طور دو ماهه تحویل داده می‌شود.

مفیدی گفت: با توجه به تاکید سازمان نسبت به فراهم بودن ذخیره دارویی به میزان کافی، در این مرکز نیز اقلام دارویی ضروری به مدت سه ماه یا شش ماه آینده خریداری و ذخیره می‌شود تا بیماران با کمبود دارویی مواجه نشوند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۴ نیروی انسانی در این درمانگاه، بیان کرد: ۹ نفر از این تعداد را کادر درمان تشکیل می‌دهد و ۵ نفر نیز نیروهای پشتیبانی را شامل می‌شود و درحال حاضر این تعداد نیرو برای فعالیت درمانگاه از نوع سطح یک کفایت می‌کند.

رئیس درمانگاه تأمین‌اجتماعی رامیان افزود: اما با توجه به تعداد بالای مراجعه به این مرکز درمانی، ضرورت ارائه خدمات دندانپزشکی وجود دارد که در شرایط کنونی به دلیل محدود بودن فضای فیزیکی درمانگاه ارائه این خدمت میسر نیست. از سوی دیگر در این مرکز نیروی آی. تی مستقل حضور ندارد و برای انجام امور فناوری اطلاعات، یک کارشناس از درمانگاه تأمین‌اجتماعی مجاور در آزادشهر هفته‌ای دو روز به این مرکز مراجعه می‌کند.

مفیدی ادامه داد: در این مرکز درمانی نیز ۱۰۰ درصد نسخ پزشکان در قالب سامانه HIS به صورت الکترونیک صادر شده و در این حوزه با مشکلات کمتری مواجه‌ایم؛ اما در مواقع تجویز خدمات خارج از درمانگاه مانند انجام آزمایش یا گرفتن تصاویر پزشکی که نسخ در سامانه ep صادر می‌شود، بعضا با مشکلاتی مانند عدم رویت نسخه مواجه می‌شویم.

او با اشاره به مهمترین برنامه‌های آینده این مرکز درمانی، گفت: با توجه به اینکه ساختمان این درمانگاه استیجاری است و در حدود ۵۰- ۴۰ سال پیش بنا شده است، از استانداردهای لازم برخوردار نیست و این مسئله‌ای است که از دید مسئولان استانی و نیز تهرانی پنهان نمانده و ضرورت احداث یک درمانگاه جدید همواره مطرح است.

رئیس درمانگاه تأمین‌اجتماعی رامیان بیان کرد: از این‌رو با حمایت مسئولان استانی و نیز مدیریت درمان، درنظر است تا زمینی را خریداری و درمانگاه مجهزی را احداث کنیم تا امکان ارائه خدمات آزمایشگاه، دندانپزشک و پزشکان متخصص فراهم شود.

کد خبر: 60466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =